Diskuzní společenství II.vatikánský koncil (1962-1965)

Společenství zetlelo, protože v něm nebyla žádná aktivita po více jak šest měsíců.

Popis společenství

Korunovační přísaha papežůDruhý vatikánský koncil - přehledDVK (1): základní fakta

Albrecht hold nemá nás "tiché" katolíky v lásce a přitom je to jedna z přirozeností věřícího, vyznávat Boha také v tichosti a to i během mše svaté. Mnohdy modlitba srdce řekne víc než tisíc plytkých slov.

Napsat komentář »

Tak... radšej zachránit 99 spravedlivých než jednoho, který je beztak ztracený... to je takováto logika...

Makaveli

Dal som priklad len na porovnanie aktivnych clenov a clenov, ktori nemaju zaujem ako to byva v inych organizaciach. Kludne pouzivaj logiku...

Zobrazit 1 komentář »

ale kněžství u nich je něco jiného než u nás.

alíkáně

jak to ale souvisí s otázkou svěcení žen ?

Zobrazit 1 komentář »

Kdy si tipujete, že se povolí svěcení žen nebo posvěcení necelibátníci ? Teď ve Vatikánu získává navrch generace, který vyrůstala po IIVK, tak bych si dovolil tipovat do 5 let po smrti současnéjo papeže.

Daniel Zouhar

Ano a taky biskupky a celá jejich církev se rozpáadá v současnosti v základech, protože to vyvolalo velkou nevoli mezi věřícími - jsou tu i odpady, tradiční anglikáni již na monhoa místech oznámili svůj návrat do katolické církve, protože budou moci nadale užívat tradičního ritu liturgie, kterého se zúčastňují.
V českých zemích byli ženy na kněze, bez povolení svatého stolce sveceny jen jednou - víme o případě Ludmily Javorové z podzemní církve Koinotés, která kooprevovala především v Brně a jeho nejbližším okolí. Javorová navíc byla svým biskupem Davídkem vysvěcena nikoliv z důvodu toho, že je zapotřebí mít nějakou "rovnoprávnost mezi muži a ženami v duchovenském stavu", ale Davídek to obhajoval hlavně tím, že až StB pozatýká všechny duchovní a biskupy, tak ženy budou méně nápadné. Ať to bylo jakkoliv, Javorová dodnes věří tomu, že je právoplatně kněz, ač poslechla církevní úřad a kněžský úřad nevykonává. Její ostatní kolegyně, které byly vysvěceny pro jáhenský stav se dobrovolně svých funkcí zřekli a svá svěcení neuznaly za právoplatné.

alíkáně

Anglikánská církev se nerozpadá, jen odchody hrozí tu někdo a pak zas někdo jiný, ale je to snad skoro rok, co mohou oddávat homopáry a brát kněze homosexuály a nic se s církví nestalo. Naopak, umlčela ostatní v tom, že ponižují svým učením sexuální menšiny nebo ženy.

Zobrazit 6 komentářů »

Kardinál Tardini v červenci 1959 rektorům a děkanům v Římě:"Je více než pravděpodobné,že koncil bude mít spíš praktický než dogmatickýa sp íše pastorační než ideologický charakter ..."

Napsat komentář »

a prosím přečtěte si ji :
http://www.vatican.va/archive/hist_councils/ii_vatican_council/documents/vat-ii_const_19651118_dei-verbum_cs.html

jestli tohle není dogmatika par excelance, tak fakt patříte do pomocné....

kapitoly KRISTUS NAPLŇUJE ZJEVENÍ, PŘEDÁVÁNÍ BOŽÍHO ZJEVENÍ,APOŠTOLOVÉ A JEJICH NÁSTUPCI, HLASATELÉ EVANGELIA, POSVÁTNÁ TRADICE,VZÁJEMNÝ VZTAH MEZI TRADICÍ A PÍSMEM, VZTAH OBOU K CELÉ CÍRKVI A K UČITELSKÉMU ÚŘADU,BOŽSKÁ INSPIRACE A VÝKLAD PÍSMA SVATÉHO

"S tím vším vcelku i jednotlivě, co bylo stanoveno v této věroučné konstituci, souhlasili otcové posvátného sněmu. A my… Zobrazit více

a prosím přečtěte si ji :
http://www.vatican.va/archive/hist_councils/ii_vatican_council/documents/vat-ii_const_19651118_dei-verbum_cs.html

jestli tohle není dogmatika par excelance, tak fakt patříte do pomocné....

kapitoly KRISTUS NAPLŇUJE ZJEVENÍ, PŘEDÁVÁNÍ BOŽÍHO ZJEVENÍ,APOŠTOLOVÉ A JEJICH NÁSTUPCI, HLASATELÉ EVANGELIA, POSVÁTNÁ TRADICE,VZÁJEMNÝ VZTAH MEZI TRADICÍ A PÍSMEM, VZTAH OBOU K CELÉ CÍRKVI A K UČITELSKÉMU ÚŘADU,BOŽSKÁ INSPIRACE A VÝKLAD PÍSMA SVATÉHO

"S tím vším vcelku i jednotlivě, co bylo stanoveno v této věroučné konstituci, souhlasili otcové posvátného sněmu. A my apoštolskou mocí Kristem nám svěřenou spolu se ctihodnými otci v Duchu svatém to schvalujeme, rozhodujeme a ustanovujeme, a co takto sněm ustanovil, k Boží slávě přikazujeme vyhlásit.



V Římě u svatého Petra dne 18. listopadu 1965.

Já PAVEL, biskup katolické církve"

Daniel Zouhar

Kolemjdoucích, kteří nejsou často okem ofotoaparátu vidět je po celé republice dle mých známostí 20. Ti všichni se za Juventutem modlí, ač nejsou jeho aktivními členy.

Makaveli

Radsej 10-20 ludi, ktori maju zaujem ako 100 tupych hlav.

Zobrazit 21 komentářů »

Nenapadlo vás někdy, že problém není v postvatikánské církvi ale ve vás ? Že jednoduše do dnešní církve nepatříte a nejste katolíci ?

Sew

tak povídejte ... jaký kontext :-)

taborka

Luther si myslel o dokumentech Vatikánu to samé, co si myslíte vy a co myslí většinoví tradiční katolíci dnes o dokumentech vatikánského koncilu, tj. že nejsou pravověrné.

Vatikánský koncil byl reakcí na poválečnou ateizaci Evropy, lidé sice formálně byli v církvi, křesty, biřmování fungovali, ale na otázku, zda věříte v Boha mladí katolíci odpovídali, že nevěří (Belge, Francie, Německo, u Itálie to nastalo až v 80. letech ), resp. že nevědí. I dnes je například v Belgii více katolíků než věřících :-) Církev byla považována za retardovanou společnost ve vztahu k průměru.

Po pravdě nutno říci, že podobný proces agnostizace probíhal již dávno i v severských luterských zemích, kde ale šlo především o odpor proti státní církvi. Státní náboženství bylo zrušeno povětšinou až v 70.-80.letech minulého staletí. Nebyl tam ale problém s tím, že lidé věřili jen v část učení vzhledem k celkem liberální protestantské teologii.

Katolická církev na to z mého pohledu zamýšlela zareagovat tak, že se de facto stane protestantskou ve smyslu liberalismus správy a retoriky, ponechá si svátosti, nebude negovat modernismus a ostatní věci otevře k diskusi na později. Přiklonila víc ke kalvinismu a nikoliv k luterským církvím. Neuvědomili si ale že agnostismus a ateismus zasáhl i tu protestantskou část, takže tento způsob musel pastoračně selhat. Kdo chtěl liberalismus nebo flexibilní církev, tak byl u protestantů již předtím, kdo chtěl svátosti, pak by k protestantům nešel nikdy, i kdyby církev stále tvrdila, že Mojžíš popsal v Písmu ii svoji smrt..

Tudíž příliv od protestantů žádný, od ateizovaných/agnostiků zůstala v první generaci formálnost a jejich děti už nechtějí ani to a odpad od víry jako jako takové neustal, protože zde nebyl problém v detailech učení ale vůbec ve víře jako takové. Pouze se uspokojila část liberálních v katolické církvi na úkor konzervativců.

Návrat k Tridentu by ale stejně nic nevyřešil, z katolíků by se stala nicotná sekta (min. v Evropě) a postupně by jejich počet dosáhl počet židů. Samozřejmě by to bylo doprovázeno ještě antiheretickým vylučováním jak je u tradičních (a obecně čistých) zvykem.

Zobrazit 12 komentářů »

Ohledně tématu koncilu vás samosebou potěším - od příštího týdne se o něm na Signálech něoc objeví.

andrew38

I já vás potěším. Ono toho bude víc. Od října pozorně sledujte "masoblog".

P.S.:
Omlouvám se za reklamu. 2:)

Daniel Zouhar

Děkuji za reklamu. Budu u sebe dělat samozřejmě reklamu.

Zobrazit 2 komentáře »

Asi se všichni (výjimečně) shodneme s Danielem, že: "Pro mnohé z nás znamená tento pastorační koncil přelom v pojetí víry v moderním světě..."

Akorát to každý z nás chápe jinak.

Daniel Zouhar

To jsem taky očekávla, že každý si to jinak vyloží. Ale je dobře, že na obsahu diskuze se shodneme. :o)
Jinak také jsem se bavil s jedním knězem o koncilu. Ten jej nějak nezavrhoval, ale hned se opřel do liturgické reformy a ihned útočil na to, kam jsme došli (spíše kam jsme neměli dojít), protože on jako malý ministrant se naučil žít s předchozím ritem a liturgickou latinu ovládal natolik, že jí perfektně rozuměl (nejpozději ve svých 14 letech tedy již byl elitní ministrant ;-) ) a o období po koncilu a reformě, kdy byl vysvěcen na kněze mluví již negativně "potili jsme krev a co z toho máme, kostely namísto toho, aby se plnili, jak se proklamovalo na koncilu, se vyprazdňují."

Zobrazit 1 komentář »