Inigo

Inigo / P.Josef Hurt / 57 let

V celibátu

S A.G. o konfliktu

KMirjam

To srovnání dosti pokulhává. Bratři? Jako Ukrajina a Rusko? Kdy byly bratry? Když byla Ukrajina násilně připojena k SSSR? Jo, na to "bratrství" Ukrajinci vzpomínají dodnes. V době "sjednocení" "sbratření", byly vztahy opravdu luxusní - třeba když baťuška Stalin vyvolal právě na Ukrajině, v rámci "rodinných bratrských vztahů" umělý hladomor, kde zahynulo několik milionů lidí. (Viděla jsem dokumentární záběry, jak sovětské bagry hrnuly mrtvé, umírající, bylo jedno,. jestli někdo ještě žije, do masových hrobů).

Přemýšlím, kdy byli Ukrajina a Rusko bratry? Historicky, Rusko jako stát, vzniklo ve 13 stol jako Moskevské knížectví, v 16 stol se mění na carske Rusko. Teprve v 18 stol začínají dobyvačne valky Petra Velikeho, uzemi se pak nasilnou cestou rozšiřovalo po Řijnu 17, potom po II.WV

KMirjam

..se "bratrsky" ujali dalších států přímo dalších sferoun vlivu (tam jsme patřili i my)

Přesně nevím, kdy tedy byla Ukrajina a Rusko bratry? Aby sedělo srovnání Kaina a Abela.... například.

Zobrazit 2 komentáře »

O čem přemýšlím (s A.Grünem)
Chceme-li použít Řeholi Benediktovu k řešení konfliktů, do nichž se dnes dostáváme, rád bych uvedl pět nezbytných předpokladů. Neplatí pochopitelně jen pro společenství, jemuž dal Benedikt pravidla. Udáváají klima, v jakém se máme konflikty zabývat a v jakém je řešení možné jak v mezilidských vztazích, tak i ve větších skupinách.

Prvním předpokladem je, že problém nehodnotíme. Nemáme se ptát, kdo má pravdu a kdo ne. Jde o to podívat se na konflikt naprosto střízlivě. Nesmím ho chápat jako osobní urážku. Pokud vstoupím do sporu s vyčítavým postojem, jako by k… Zobrazit více

O čem přemýšlím (s A.Grünem)
Chceme-li použít Řeholi Benediktovu k řešení konfliktů, do nichž se dnes dostáváme, rád bych uvedl pět nezbytných předpokladů. Neplatí pochopitelně jen pro společenství, jemuž dal Benedikt pravidla. Udáváají klima, v jakém se máme konflikty zabývat a v jakém je řešení možné jak v mezilidských vztazích, tak i ve větších skupinách.

Prvním předpokladem je, že problém nehodnotíme. Nemáme se ptát, kdo má pravdu a kdo ne. Jde o to podívat se na konflikt naprosto střízlivě. Nesmím ho chápat jako osobní urážku. Pokud vstoupím do sporu s vyčítavým postojem, jako by k němu vůbec nemělo dojít, nevyřeším ho, ale posílím. Jde tedy o to akceptovat ho ve vší pokoře a vidět v něm výzvu.

Druhý předpoklad k vyřešení konfliktu spočívá v tom, že přiznám každému zúčastněnému právo myslet tak, jak myslí, a ve sporu zastávat své mínění a bojovat za své zájmy. Nesmím jít do něj s názorem, že každý rozumný člověk musí myslet jako já. Podívat se na konflikt bez hodnocení není snadné. Většinou máme pocit, že stojíme na správné straně a stačí přesvědčit ostatní o správnosti našeho postoje.

Třetím předpokladem, aby z konfliktu vzešlo něco dobrého, je pozorně naslouchat, co ten druhý chce říct. Stojí za jeho míněním nerealizovaný sen? Je zklamaný sám sebou nebo společenstvím, protože nežije jeho snem? Nebo je to konflikt projevem něčeho jiného, například protestem proti tomu, jak se s ním doposud jednalo? Případně jiných problémů, jimiž se dotyčný zaobírá? Stojí za tím nevyřešené problémy v jeho rodině a okolí? Nebo osobní konflikty, protože ty jsou pak často promítané navenek? Ani při tomto naslouchání nehodnotíme, snažíme se jen pochopit partnerovy pohnutky. ...


Napsat komentář »

Synoda je jedním z klíčových procesů Františkova pontifikátu, mluví se o ní jako o největší události od Druhého vatikánského koncilu. A stovky, ba tisíce lidí u nás už to zažívají na vlastní kůži. V českých a moravských diecézích vznikly už nejméně dva tisíce skupinek

Napsat komentář »

Říkají o něm

Elili1 říká o něm:
Velice sympatický kněz :-)
Andrea Hýblová (Neposeda) říká o něm:
Vivat Litomericka dieceze - a pak ze to tam nezije. Od pratel z divadla jsem zjistila, ze se znate. Svet je fakt maly!
Stefi říká o něm:
Velice mě těší :-)
Riki říká o něm:
Odvážný misionář.
doser říká o něm:
osobnost litoměřická diecéze na poli internetu;) ten, který se nebojí mluvit i tom, o čem ostatní kněží diecéze mlčí