Nářky, jak "nikdo nestál o moje hřivny", jsou srandovní. "Otevřel jsem krásné železářství, ale nikdo mi tam nechtěl nakupovat." -- Asi obchodu moc nerozumíte, pane železáři!
(Pak je třeba taky to podobenství o dětech, co si spolu nechtěly hrát, ale to o hřivnách je obchodnické.)
Mě dostalo: "Typická je potom recepce poselství papeže Františka, který je mnohdy chápán jen jako ten, který věci komplikuje."
Krizí zasažený kněz zřejmě předpokládá, že převládá špatná interpretace Františkova poselství prostému lidu.
Opak je pravdou, prostý lid selským rozumem (zřejmě podvědomě) poselství, které kontrastuje s naukou racionálně odmítá.
Disonance kterou generuje střet Františkova poselství s prostou katolickou naukou věci komplikuje.
S tím se těžko něco udělá na bázi diecéze.
Nářky, jak "nikdo nestál o moje hřivny", jsou srandovní. "Otevřel jsem krásné železářství, ale nikdo mi tam nechtěl nakupovat." -- Asi obchodu moc nerozumíte, pane železáři!
(Pak je třeba taky to podobenství o dětech, co si spolu nechtěly hrát, ale to o hřivnách je obchodnické.)
Mě dostalo: "Typická je potom recepce poselství papeže Františka, který je mnohdy chápán jen jako ten, který věci komplikuje."
Krizí zasažený kněz zřejmě předpokládá, že převládá špatná interpretace Františkova poselství prostému lidu.
Opak je pravdou, prostý lid selským rozumem (zřejmě podvědomě) poselství, které kontrastuje s naukou racionálně odmítá.
Disonance kterou generuje střet Františkova poselství s prostou katolickou naukou věci komplikuje.
S tím se těžko něco udělá na bázi diecéze.