Ty si fakt, Dromedáre, myslíš, že rozdělování na "věřící" a "nevěřící" v dnešní době přináší něco podstatného?
Vždyť drtivá většina lidí naší civilizace je "někde uprostřed".
Maria v jednou zjevení Mirjaně (když Mirjana právě o "nevěřících" něco vykládala) dala radu:
"O nikom neříkej, že je nevěřící."
Můžeš to, Dormedáre, nějak vysvětlit?
Jak může být "to rozdělení" PŘEDPOKLADEM "uvěření v Krista"?
Kolem Ježíše se hemžila spousta "věřících Židů" - a přesto se Ježíš ptá, kdo vůbec uvěřil a uvěří.
A zase ten setník římský byl sotva pokládán za "věřícího" - a přece o něm Ježíš prohlásil "Takovou víru jsem v Izraeli nenašel."
Věřící židé jistě měli nějakou víru, ne však tu jedinou, o kterou podle Ježíše od jeho příchodu opravdu jde.
Setník římský sice nebyl pokládán za věřícího podle židovských měřítek a jeho víra patrně nebyla příliš projasněná po stránce věroučné, ale udělal rozhodující skok do víry v Ježíše jako toho, kdo má moc zachránit (přinejmenším jeho mroucího sluhu před jistou smrtí).
(Omlouvám se za vykání - jak jsme se léta neviděli a ani jinak se už ve skautských kruzích nepohybuji, nějak jsem vypadl z protokolu.)
Je pro mě záhadou, jak "církev, která ... odmítá rozdělení na věřící a nevěřící," bude chtít hájit svůj nárok, že je tou církví z Nového zákona.
Ty si fakt, Dromedáre, myslíš, že rozdělování na "věřící" a "nevěřící" v dnešní době přináší něco podstatného?
Vždyť drtivá většina lidí naší civilizace je "někde uprostřed".
Maria v jednou zjevení Mirjaně (když Mirjana právě o "nevěřících" něco vykládala) dala radu:
"O nikom neříkej, že je nevěřící."
Ano. To rozdělení je předpokladem možnosti uvěřit v Krista a dosíci života věčného.
(Argument poselstvími z Medžugorje jsem zrovna od Vás nečekal. Každý den přináší nová překvapení!)
Můžeš to, Dormedáre, nějak vysvětlit?
Jak může být "to rozdělení" PŘEDPOKLADEM "uvěření v Krista"?
Kolem Ježíše se hemžila spousta "věřících Židů" - a přesto se Ježíš ptá, kdo vůbec uvěřil a uvěří.
A zase ten setník římský byl sotva pokládán za "věřícího" - a přece o něm Ježíš prohlásil "Takovou víru jsem v Izraeli nenašel."
Věřící židé jistě měli nějakou víru, ne však tu jedinou, o kterou podle Ježíše od jeho příchodu opravdu jde.
Setník římský sice nebyl pokládán za věřícího podle židovských měřítek a jeho víra patrně nebyla příliš projasněná po stránce věroučné, ale udělal rozhodující skok do víry v Ježíše jako toho, kdo má moc zachránit (přinejmenším jeho mroucího sluhu před jistou smrtí).
(Omlouvám se za vykání - jak jsme se léta neviděli a ani jinak se už ve skautských kruzích nepohybuji, nějak jsem vypadl z protokolu.)