Křesťanství z YouTube

Uvidíš, jaká videa se líbí tvým přátelům a sám můžeš přidat. Více o signály.cz »

Zaregistrovat se

Videa

Tipy na videa

Pekař - Tančím feat. Kuba Ryba (OFFICIAL) 2:42

heiduška Dnes si dáme něco trochu úplně jiného, je doba plesů a tento hudební počin má skvělý rytmus, že se ty nepříjemné povinnosti stanou trochu snesitelnějšími, tak pojďme tančit! :)

signály.cz - tipy na videa

A jak to na SDM v Panamě vypadá? Tady jsou první zprávy přímo od účastníků.

signály.cz - tipy na videa

Už je to tady :D

smoula Vpominky na setkání panem bohem kteryho jsi vážím srdci ktery my dava silu a rozdovani a uvažovat nat lidkym myšlenky které jsou dobře.

signály.cz - tipy na videa
signály.cz - tipy na videa
signály.cz - tipy na videa

Zajímavý tip na knížku, která rozhodně stojí za přečtení/poslechnutí v audio verzi.

josmez Tenhle rok by si Magnesii Literu zasloužila třebA Parabible.

signály.cz - tipy na videa

Zajímavý rozhovor s ještě zajímavějším hostem.

Jiří Zajíc Ten rozhovor je velmi zajímavý a rozhodně ho nevystihuje ten deprimující nadpis ;-)

KMirjam Výborný!

signály.cz - tipy na videa
signály.cz - tipy na videa

Je neuvěřitelné, že podobnou pohádku už odvysílala i Česká televize na "Déčku" víc: http://www.alipro.cz/novinky/
Naštěstí je možné si písemně stěžovat na radě ČT. radact@ceskatelevize.cz
A pokud se ozve dost lidí budou to muset vzít v potaz.

signály.cz - tipy na videa

V jakém světě chceš žít? Na každém člověku záleží...

signály.cz - tipy na videa

Nebojme se to zkusit taky :-)

Pavel_Jan Odporná blasfemie.

Pápež Benedikt XVI - Keď som v prednáške na tému Liturgia a cirkevná hudba poukázal na nemožnosť zmierenia rockovej a populárnej hudby s liturgiou Cirkvi, zdvihli sa dokonca hlasné výkriky protestu, zo strany tých, ktorí cítili povinnosť obhájiť svoje pokrokové myšlienky.

...v oblasti hudby v liturgii nemá mať miesto hudba typická pre zábavu - oddychová, tanečná, reklamná, filmová, slúžiaca ideologickej propagande čoho sú plné médiá.

Viac tu: https://jezismaria1.webnode.sk/hudba-a-liturgia/

Pavel_Jan 19. Je zakázáno užívat v kostele klavíru, jakož i nástrojů hřmotných nebo rozmarných, jako bubnu, bubínku, činelů, zvonků a podobně.
– MOTU PROPRIO PIA X. O POSVÁTNÉ HUDBĚ

Pavel_Jan ČALA, Antonín. Duchovní hudba. 1. vyd. Olomouc: Obecná jednota cyrilská, 1946. 227 s. Krystal; sv. 73.
1. LITURGICKÁ HUDBA MUSÍ BÝTI POSVÁTNÁ
Vznešeným úkolem liturgické hudby je totiž přiblížiti lidskou duši k Bohu, přivést ji k usebranosti v pokorné modlitbě, povznést ji nad shon tohoto světa a uvést ji do vyššího světa, do světa nadpřirozených tajemství. Aby liturgická hudba splnila toto svoje vznešené poslání, musí být především posvátná, musí mít svůj vlastní posvátný sloh. Jako architektura chrámu se liší od architektury divadla nebo tanečního sálu, tak i liturgická hudba musí mít svůj zvláštní posvátný ráz, jímž se zcela liší od náboženské hudby koncertní, i od hudby světské, ať operní či taneční.

Pavel_Jan 5 2. — Které nástroje se připouštějí

I. — V CHRÁME

1. Bicí nástroje.
Bicí nástroje, jako kotly, bubny, bubínky, zvonky, činely, triangl, tam-tam, kastaněty a pod., jsou všechny výslovně vyloučeny z chrámu (Motu proprio, č. 19).
Tyto nástroje totiž působí jen hřmot; nedodávají textu větší působivosti, nýbrž jej přehlušují a činí jej nesrozumitelným. Mimo to nepovzbuzují ke zbožnosti, nýbrž spíše z ní vyrušují. Proto jsou v chrámě právem zakázány.

Pavel_Jan 2. Strunové nástroje.
Rozlišují se strunové nástroje trojího druhu:
a) po strunách se smýká smyčcem, na př.housle, viola, violoncelo, basa;
b) na strunách se drnká, na př. harfa, mandolina, kytara, balalajka;
c) na struny se tluče kladívky, na př. klavír, cymbál.
Strunové nástroje, po kterých se smýká smyčcem, jsou připustné v chrámě pro svůj vážný a souvislý zvuk, jenž se dosti podobá zvuku varhan [4156 ad I].
Strunové nástroje, na nichž se drnká, nejsou přípustnév chrámě, protože jejich zvuk je nesouvislý a rozmarný, a postrádá vážnosti.
Strunové nástroje, na jejichž struny se _tlučekladívky, nejsou přípustný v chrámě z podobného důvodu (Motu proprio, č. 19).

dromedar !!! ale hlavně, totéž Motu proprio, http://www.sdh.cz/sdh_htm/archiv/mo_pro.htm
čl. 14.: ... Bude také vhodné, aby zpěváci, když zpívají v kostele, si oblékli církevní oděv (talár) a rochetu; a jestliže místo, kde se zpívá, je vystaveno zrakům lidu, bude vhodné, ABY BYLI ZAKRYTI MŘÍŽOVÍM.

josmez Napadají mě 2 věci, je docela bizarní a smutné argumentovat Piem X., papežem, který se nedokázal srovnat s existencí moderního světa, VFR atd

Osobně si myslím, že Pánu Bohu je úplně jedno, jaké nástroje ho oslavují, je-li to upřímné, na nástrojích nezáleží. Mě třeba mnohá rocková hudba přijde krásná, krása je totiž věc na výsost subjektivní.

dromedar @josmez Tady se neargumentuje _někým_, ale právním aktem liturgického zákonodárství.
Smutné by bylo třeba kdyby daná ustanovení byla pozdějším liturgickým zákonodárstvím zrušena a ti, kdo se tu jimi ohánějí, o tom nevěděli.

KMirjam Ne, že bych byla zrovna nadšencem všemožných rockových mši. Zejména tato, z videa, by mě vskutku nenadchla. Nicmene když procitam komentáře, v nichž jsou seznamy zakázaných nástrojů a způsobu hraní, rada bych se dotázala, jestliže třeba bicí nástroje do kostela nesmějí, jakým způsobem se potom jakoukoli logikou takový zakaz propojí třeba s Žalmem 149, 3
"Ať tanečním rejem chválí jeho jméno, ať mu pějí žalmy při bubnu a při citaře."?

dromedar @KMirjam žalmy reflektují realitu jeruzalémského chrámového kultu, liturgické zákonodárství se týká kultu křesťanského. Mezi oběma není přímá kontinuita a není důvod, proč by v rámci hudební podoby druhého nemělo být zakázáno něco, co v prvním bylo běžné.

(Ale zrovna "taneční rej" by mohl ukazovat na to, že žalmista v tomto daném případě měl před očima spíš nějakou lidovou náboženskou slavnost, ne přímo chrámový kult.)

MarunKa1 Nevím, jak tato hudba může pomoci k setkání a naslouchání Bohu. Mě se tam Duch sv. úplně vytrácí.

dromedar @MarunKa1 Stačí zvednout ruce výš, víc se houpat do rytmu a kroutit zadkem.

Každopádně tím, kde který charoš jak "cítí (nebo necítí) Ducha svatého", se vhodnost hudby pro liturgii neurčuje.

MarunKa1 dromedár: Stačí zvednout ruce výš, víc se houpat do rytmu a kroutit zadkem. - To můžeš no:). I oni byli zpočátku zaskočeni.. ale člověk si někdy zvykne na všechno.
Neříkám cítím/necítím - ale že mi to nenapomáhá k setkání s Bohem , ba naopak. Dromedar - když Ty to máš jinak, tak máš.. ale naštěstí , tam kde se určuje a trochu dodržuje vhodnost hudby , je to o něčem jiném.