Příspěvky
Přidej svůj příspěvek se štítkem #reholni+zivot
Před případným vstupem do kláštera nezapomeňte dát rozhovor novinám. #řeholní+život #karmel
https://budejovice.idnes.cz/rad-bosych-karmelitek-biolozka-jaroslava-kubesova-fwz-/budejovice-zpravy.aspx?c=A180613_408444_budejovice-zpravy_mm1
Pro Signály? Jako že mi @Kollenka namaluje novinářskou průkazku, půjčí reflexní vestičku s nápisem "Press" na zádech a diktafon, a potom to otiskne na nějakém redakčním blogu?
To asi slíbit nemůžu. Ale mohl bych pak pro ten účel na Signálech zřídit nějaké undergroundové "alternativní médium" a břevnovský rozhovor uveřejnit tam.
https://ze-zivota.signaly.cz/1703/p-krbec-u-kartuzianu
Těžko se rozhoduji, jestli je mi odpornější líčení onoho "povolání" v první části článku, nebo "teologie kontemplativního života" v závěru.
Bůh, který je po ruce s rychlou odpovědí (Bůh charošů?), a mnišství takřka zbavené obrovského napětí zmaru, jehož smysl je skryt v tom samém nedostupném místě, kde (snad) leží i kotva křesťanské naděje. #povolání #řeholní+život
Blogový příspěvek byl smazán.
Jenom pro jistotu dodávám, že netvrdím "takhle Bůh nekomunikuje a nepovolává" ani "ten člověk se k mnišskému životu nehodí", ani "předložená teologie kontemplativního života je chybná".
Také jsem se podivoval nad tím, že někdo dává rozhovor před nástupem do postulátu, ale když odchází kněz z farnosti, asi to přeci jen je věc komentáře-hodná.
@hrach Co s tím? Jednoduše to nečtěte. Za sebe musím říct: myslím si, že popsat vstup kohokoliv do nějaké komunity, respektive motivy toho, to je strašně těžké a to vnitřní "pohnutí" k tomu je prostě naplno nesdělitelné. Můžou se jen vypíchnout nějaké momenty, ale to jádro se popsat nedá. Takže k článkům tohohle druhu mám trošku rezervovaný postoj. Ale tím nechci říct, že by to bylo špatně.
@Hrach Chápu. (Podle míry té odpornosti a osobních preferencí v zacházení s odporností je možné doporučit "odsledování" nebo "odpřátelení".)
@tina "tak to ber Jakube vážně!" Já to vážně beru. A považoval jsem za vhodné říct nahlas, že podle všeho obývám jiný "duchovní svět" než dotyčný.
Což může znamenat leccos. Může to být projev legitimní plurality katolických spiritualit. Nebo ukázka toho, že Hospodin ve své moudrosti a lásce jedná s Krbci jako s Krbci a s dromedáry jako s dromedáry. V horším případě pak třeba to, že Bůh dromedárův (nebo naopak) je ve skutečnosti modla, která nemá s Hospodinem zástupů mnoho společného. Atd.
@Vianney: nejsi take jeden z tech, co maji radu pro kazdyho? A nejak mi chybi stejna tvoje reakce na dromedara - proc mu neradis, ze to nema cist? To preci neni o tom, ze neco nectu, ale o tom, jak se citim pote, co si to prectu.
V Milujte se! vyšel jednou hezký článek - psal to Robert Hugh Benson (mimochodem, součásný papež každý rok čte jeho román Pán světa):
http://www.milujte.se/storage/201505231115_v-klasterni-kapli.jpg
Myslím, že P. Krbec předložil stejný pohled. Ale je to samozřejmě jenom jeden z pohledů - je prostě tak trochu populárně naučný, no. Ale třeba mně se líbí.
@pavel-v A pro mě je takový pohled, i kdyby se mi nastokrát líbil, nedostupný.
"Ty nevěříš v účinnost modlitby!" svraštil kdysi nade mnou čelo otec novicmistr - a měl pravdu. "Věřit v účinnost modlitby" daleko přesahuje dosah dromedáří víry. Dromedáří víra je chudá na jistoty. Nanejvýš *doufá*, že Hospodin zástupů modlitby *slyší* a některé možná i *vyslyší*.
To já vím - ostatně na ten (teď už neexistující článek) jsem si vzpomněl, když jsem narazil na jeho čerstvý rozhovor s br. Danielem z Nového Dvora (který by žádný kartuzián natočit nemohl :) ) https://www.proglas.cz/program/detail-poradu/2019-09-22-20-15-00/
Ale nechápu, proč by kvůli tomu redakce Signálů měla mazat svůj historický článek.
Obecně jistě.
Problém je v tom, že přitom nesmíme předepisovat Duchu svatému, jak se má jeho provanutí v praxi projevovat, neb jak známo, vane kudy chce a jak chce.
Není žádný rozumný důvod, proč by se mělo jeho vanutí projevovat stejnými symptomy, jako v prvotní církvi. (například mluvením jazyky).
@alweryon
Podle těchto seznamů je v ČR gymnázií 19, ostatních středních škol 13.
http://www.cirkev.cz/skolstvi/skoly/kategorie/3
http://www.cirkev.cz/skolstvi/skoly/kategorie/4
adalberto: No ty seznamy to krásně ilustrují. Už to, že gympláků není ve společnosti takové procento a i ty ostatní střední školy jsou většinou pajdáky nebo zdravky (což pro sebe řadím k intelektuálnějšímu střednímu vzdělání s maturitou). Já ale nechci kritizovat. Vím, že po revoluci se obnovovalo co to jen šlo. A dokonce jsem slyšel, že v Olomoucké arcidiecézi má vzniknout lesnické učiliště - což je perfektní a právě doufám, že to takto bude pokračovat. Katolické učiliště tesařství, klempířství, automechaniků...
Dovolím si uložit si tady odkaz na pěknou ilustraci toho, jak "Bůh nikomu nestraní" https://kreditybudoustacit.wordpress.com/2016/03/19/genesis-kdo-s-kym-a-proc-analyza-socialni-site/
Fotky Přidat fotky »
Akce Přidat akci »
12. 9. 2015 |
Velká nebeská svatba (alias věčné sliby u paulínek)
Praha |
---|
#Polsko, #řeholní+život
Rozhovory s bývalými řeholnicemi
Inigo
Systém zneužívání řeholnic se buduje po malých krocíchMONIKA BIAŁKOWSKA, teoložka: Řeholnice často není schopna pochopit okamžik, kdy je…