Příspěvky

Přidej svůj příspěvek se štítkem #historie


dromedar

Na konci toho odkazovaného článku je roztomilá překladatelská bota:

z
"A few months later, he was declared missing in action in Croatia."
se stalo
"O pár měsíců později byl na akci v Chorvatsku prohlášen za nezvěstného."

deFlegmatique

Je fajn vědět, že je článek převzatý, ale proč člověk musí dvakrát správně kliknout, aby se dobral původního autora, to mi není jasné.
Překladatel se ze skromnosti nepodepsal vůbec.

StanikKolarik

@deFlegmatique u starších článků jsme to tam ještě nepsali

deFlegmatique

Tady ten článek visí necelý den.

Zobrazit 4 komentáře »
Vojta Krejzar

Doporučuju vám knížku S MARIÍ PROTI DÉMONŮM, od P. Tomáše J. Bahounka. Tam je to všechno krásně vylíčeno, na jednotlivých postavách v historii.

Sarto_II

A propos, víte, co přimělo sv. Maxmiliána Kolbe založit Rytířstvo Neposkvrněné?
Byl to průvod zednářů přímo na náměstí sv. Petra, kterého byl svědkem během svých studií v Římě L. P. 1917. Nesli korouhev, kde ďábel šlapal na sv. Michaela a u toho byl nápis: „Satan bude jednou vládnout i ve Vatikánu a papež mu bude dělat poslíčka.“
Téhož roku ale Panna Maria ve Fatimě ujistila lidstvo: „Nakonec mé Neposkvrněné srdce zvítězí“. Kéž zůstaneme do té doby věrní.

Zobrazit 6 komentářů »
Semper

Je to smutné... tolik zbytečně zmařených životů!

Libor Bláha

Nemyslím si, že to byly zbytečně zmařené životy. pokud vezmeme v úvahu, že pravidla britské obchodní komory byla velice zastaralá (počet záchranných člunů se zmenšoval s rostoucím počtem vodotěsných komor, tloušťka ocelových plechů musela být minimálně 2.5cm - na to doplatil právě Titanic, Thomas Andrews původně plánoval tloušťku boků 3cm, ale nechal se na nátlak vedení přemluvit na 2.5, což bylo málo. také se nespecifikovala barva nouzových raket a interval jejich vypouštění apod.) a teprve s katastrofou tohoto formátu se změnila. Když si uvědomíme, že (nejen) Cunard Line a White Star Line stavěly stále větší lodě, mohlo to později dopadnou třeba taky mnohem tragičtěji.

Libor Bláha

Podle mého názoru to nejsou zbytečné oběti. Upozornily na zastaralost konstrukčních podmínek a chybějící evakuační plány a tím možná zachránily mnohem více životů...

Zobrazit 3 komentáře »

Fotky Přidat fotky »


Akce Přidat akci »


Blogové články Založ si blog a přispěj také »

Odcházím bez nenávisti
100 let české vlajky
Muž který nehajhloval
Moje rodokmenová vášeň
Copak to nevíte?
Agora - historický film o Hypatii z Alexandrie
Už jste četli "Charlotte"?
Trocha historie aneb O vývoji technologií a Celostátního setkání animátorů
Ratzinger hajloval???
Mýtus o Francouzské revoluci aneb Co nám v dějepisu neřekli
„Od Baltu po Jadran...“
„CQD SOS“
For Greater Glory - dříve „Cristiada“
O téměř zbytečně vydávaných knihách
Film: Strážci pravdy
Výročí 11. září 2001
Moravští bratři – Moravian Brethren
Jak vypadala povodeň v Trenčíně v roce 1813 (podle Fr. Palackého)
Staroslověnské a latinské kořeny naší literatury
Jaké to asi bylo před rokem 1989?
Listopadová recenze: výlet do doby nedávno minulé
Akční nabídka pro příznivce populárně-naučné historie
Před 70 lety začala druhá světová válka
Potřebuji poradit
Je Svátek práce přežitkem?
Bankovní svátek
ST 33: Církevní historie & Dokument muslimských duchovních
Celibát versus cely nebát I.
Trvalý vzor
Počátky - Putující církev, kapitola první
Stručný přehled historie Bigy 1989 - 2006
Kdo to vlastně byl Angelár nebo též Ангеларий či Angelarius?
12. - 13. 4. 2008
Soupis hlavních momentů z let 1945 až 1950
Nazapomenutelné Bigy pro absolventku z roku 1997
Historie českých sanitek
Kdo má být "národním hrdinou"?
Začátky české turistiky a KČT
14. 11. 2007
Přítomnost muslimů v Evropě a ČR
Stručné dějiny Islámu
Dějinami věků
Jsem hlava pomazáná.