Hosanna
Hosanna
Dobře, že si vysvětlila, že Ježíš mluvil jen o špíně pocházející z neumytých rukou. Onen verš: "„Člověka neposkvrňuje to, co do něj vchází zvenčí" by totiž mohl být snadno použit k argumentaci, že není třeba rozlišovat mezi čistými a nečistými potravinami. Ježíš však také řekl "Nedomnívejte se, že jsem přišel zrušit Zákon nebo Proroky; nepřišel jsem zrušit, nýbrž naplnit." Mt 5:17.
Celkově Bůh má na nás požadavek abychom byli svatí: 1 P 1:16 Je přece napsáno: "Buďte svatí, neboť já jsem svatý."
Jan 8:34-36 Ježíš jim odpověděl: "Amen, amen, říkám vám, že každý, kdo dělá hřích, je otrokem hříchu. A otrok nezùstává v domě navěky, syn zůstává navěky. Jestliže vás tedy Syn vysvobodí, budete opravdu svobodní."
Leviticus 11:44 Já jsem Hospodin, váš Bůh. Posvěťte se a buďte svatí, neboť já jsem svatý. Neposkvrňujte sami sebe žádnou havětí plazící se po zemi.
Leviticus 19:2-3 "Mluv k celé pospolitosti Izraelců a řekni jim: Buďte svatí, neboť já Hospodin, váš Bůh, jsem svatý. Každý měj v úctě svou matku a svého otce. Dbejte na mé dny odpočinku. Já jsem Hospodin, váš Bůh."
Můj synovec neměl šastné dětství. Ještě než jim odešel tatínek za jinou, trávil čas u PC, pokud ho někdo vybídl, aby "šel na vzduch", prošel se na balkon a šup, zpátky ke hrám. Bodejť, ani jeho táta nedělal nic jiného. ALE! Postupně si začal vybírat především logické hry a to se obrazilo i v matematice. Byl premiantem na matematické větvi gymnasia, teď s výborným prospěchem končí průmyslovku a chystá se na VŠ. Jsou hry a hry a děti a děti. :)
Já si myslím, že ono to je i o penězích. Jistě že almužna může být i o něčem jiném, ale odjakživa je almužna v katolické Církvi spojena s finančním darem. Nemyslím, že by to s námi katolíky bylo finančně tak špatné. Ty časy, kdy měl každý deset dětí a chodil pět let ve stejném oblečení, jsou už nenávratně pryč. U nás před kostelem běžně stojí nejnovější modely aut, včetně třeba BMW nebo Mercedesu...a to jsme poměrně malé město. Lidé v naší farnosti jsou podle faráře docela štědří, dávají při sbírkách stovky, dvoustovky i více a nemají s tím problém. Je to na individuální, ale myslím, že téměř každý (kromě oněch důchodců samotářů a maminek s X dětmi
Taková krásná tajuplná epizoda, a takhle ji zničit! Přečtěte si raději poslední odstavec zde http://www.kapky.eu/tomas-z-akvinu-1224-1274-knez-a-ucitel-cirkve-benedictus-pp-xvi/
Mimochodem, je to úryvek z prologu Rimbaudovy knihy s názvem Sezóna v pekle, takže mi zvolená a v článku rozebraná symbolika připadá přiléhavá a vhodná. Ale nepohoršovala bych se nad tím, nemá to být přece učebnice katechismu, ale poezie (příp. umělecká výstava).
Je ale samozřejmě otázka, jestli mě na umění zajímá i něco jiného než jen jeho křesťanská pravověrnost. Já třeba vidím jeho těžiště někde úplně jinde a jsem přesvědčená, že i text pracující s programově protikřesťanskými motivy může být velmi očistný, dobrý a před Bohem krásný.
Stejně díky za zajímavý a hezky zpracovaný článek! :)
"Jak mohou mít radost, když trpí stejně jako my"
Pokud je Vaším vzorem Jan Křtitel, nemělo by to být spíš "Proč jedí jenom suchý chléb a celoročně nosí smrdutý a kousající svetr z velbloudí vlny, když by se mohli radovat stejně jako my?"
JK podle evangelních zkazek nebyl "nadpřirozený radostník," ale (mnohý by dnes jistě dodal adjektivum "morbidní") kajícník.