Křesťanství, přátelé, signály.cz

Prožívej naplno svůj duchovní život. Společně s přáteli. Více o signály.cz »

Zaregistrovat se

Freddie

Freddie / František Ostrý / 32 let

Freddie se chystá na akci Mladifest Medjugorie 2018.
Freddie se nyní i zde přátelí s uživatelkou Katusi.
Freddie se nyní i zde přátelí s uživatelem rapoticak.
Freddie se nyní i zde přátelí s uživatelkou Maruš-Š.
Freddie se nyní i zde přátelí s uživatelem Dominik Gold (Nikolas).
Freddie se chystá na akci Međugorje - Mladifest 2015.
Freddie se nyní i zde přátelí s uživatelkou EvaHavlátová.
Freddie komentoval článek Přátelům lidového zpěvu a demokracie.
Freddie se nyní i zde přátelí s uživatelkou eliska123.
Freddie se nyní i zde přátelí s uživatelem Tomáš_Kánský.
Freddie se nyní i zde přátelí s uživatelem vitus.
Freddie se nyní i zde přátelí s uživatelkou eliinka.
Freddie
Freddie

http://www.facebook.com/events/470025243070364/?fref=ts Pokud by někdo chtěl zažít něco podobného, může se přihlásit na www.medju.com

Freddie se chystá na akci 24. Mladifest - Međugorje.
Freddie komentoval příspěvek na stránce akce 24. Mladifest - Međugorje.
Freddie se nyní i zde přátelí s uživatelkou Maggie.
Freddie se nyní i zde přátelí s uživatelkou mamča9.
Freddie se nyní i zde přátelí s uživatelem Stieff.
Freddie se nyní i zde přátelí s uživatelkou einsteinek007.
Freddie se nyní i zde přátelí s uživatelkou Anička-H.
Freddie se chystá na akci Medjugorie - 23. MLADIFEST 2012.
Freddie se nyní i zde přátelí s uživatelem vojta123456.
Freddie komentoval článek Žalostný stav hudby v našich chrámech..
Freddie

Žalostný stav hudby v našich chrámech.

Freddie

Přední odborníci se shodují, že liturgická hudba katolické církve se dnes nachází v prakticky největší krizi ve své historii. http://www.radiovaticana.cz/clanek.php4?id=14731 http://www.radiovaticana.cz/clanek.php4?id=14602 http://www.radiovaticana…

Abo Se článkem musím nesouhlasit. V 19. století byla chrámová hudba v mnohem větším úpadku, než je tomu dnes. Katolické chrámy byly v té době po přechodu na zpěvníkové písně doprovázené hrou na varhany a byla to také jediná možná hudba, kterou bylo v chrámech možné potkat. Gregoriánský chorál zůstal pouze v katedrálách, ale i odtamtud se mnohdy zcela vytratil pod vlivem zmiňovaných varhan. Naproti tomu dnes zažívá hudba v katolických chrámech velkou renesanci. Housle, kytary, flétny a další nástroje oživily hudbu v našich chrámech a daly možnost skládání zcela nových liturgických písní, které jsou dnes rozšířené po celé naší zemi. Je to sice revoluce v kostelní hudbě, ale nebylo stejnou revolucí v renesanci přinést do kostela nástroje jako cello nebo flétnu?

Freddie Příteli,
samozřejmě úpadek liturgické hudby byl dán mimo jiné vývojem v 19. století. Bohužel moje osobní paměť do tohoto věku nesahá, přesto mohu tvrdit, že situace nebyla pravděpodobně taková, jak říkáš. Duchovní hudba té doby měla buď charakter romantismu, který musí být považován za seriózní hudební sloh nebo se jednalo o lidové duchovní písně.
Jestli máš na mysli zpěv písní z kancionálů věz, že první kancionály se začaly objevovat již ve středověku. V období renesance se kancionálové hnutí šířilo díky literátským bratrstvům. Největší rozmach kancionálů byl na našem území v období baroka, tedy v 17. a 18. století. V celé historii byly tyto písně doprovázeny
Lidové duchovní písně navíc začaly kdysi vznikat právě z varhanami, takže se nejedná o novum století 19.

Freddie Navíc lidové písně začaly kdysi vznikat právě z chorálu, který byl sám, obzvlášť jednalo-li se o zpěv sboru nebo lidu, doprovázen varhanami stejně jako lidové duchovní písně.
Je tedy nesmyslné tvrzení, že varhany vytlačily chorál. To je jen moderní nezasvěcená a mylná představa.
Dokonce byly v některých obdobích varhany považovány za jediný nastroj, který byl zcela vhodný k liturgii.
Produkce folkových skladeb s doprovodem kytary zatloukla poslední hřebíček do rakve kvalitní liturgické hudby.
Není problém v tom, jaké nástroje hrají, ale co se na ně hraje. Sám jsem velkým příznivcem kvalitní rockové hudby a jsem přesvědčen tom, že lze napsat kvalitní liturgickou hudbu v tomto žánru. To se však neděje.

Freddie "Kytarovky", které často v kostelech zaznívají, jsou v naprosté většině hudebně i literárně primitivní. Jsou založeny na kombinacích nejrůznějších kýčovitých prvků a masové kultury. Pokud někoho lákají, pak jedině svou podbízivostí. Jsou pusté jakékoli kvality.
Navíc se v žádném případě nejedná o revoluci, ale o plynulý úpadek. (Styl těchto písní byl populární v 60. letech a nelze jej tedy považovat za něco nového.)
Text těchto písní bývá sice velice zbožný, ale z literárního hlediska je to většinou balast.
Proč nemáte rádi kvalitu?

PS: Cello v renesanci ještě neexistovalo a flétna byl v té době poměrně mladý nástroj.

vitekk Obzvláště ten komentář Milana Glasera je nesmírně zajímavý.

Říkají o něm:


lukasurban říká o něm:
Tak další člen Medžurodinky. A hlavně nejlepší zpěvák, kterýho znám. Když to rozjede tak je to super.
ivanakvetenska říká o něm:
František je fakt borec, co slovo, to perla! Ještě s ním nikdy nebyla nuda !
Blesk říká o něm:
Franta je borec..zve nas na rumobrani :-)
kinc2 říká o něm:
kořeň z Rozseče... (a co tam mají?? Rozsečský rumobraní...to je pecka)
skoba říká o něm:
bratr:-)
Další přátele »