Frielingsdorf klasifikuje pět základních forem:
- Bůh-soudce
- svévolný Bůh
- Bůh smrti
- Bůh účetní
- Bůh výkonu
Ve filmu Tahle země není pro starý jsou dvě podoby boha.
Tu první představuje Javier Bardem a je to obraz boha-soudce jehož karikaturou je to, že své rozhodnutí nechává na náhodě (minci).
Tu druhou představuje Tommy Lee Jones, jehož výrazným charakterem je rezignace co by náhražka milosrdenství. Je sice vševědoucí, ale je všude pozdě.
Karikatur Boha je patrně nepočítaně.
Podle mě je jediným způsobem, jak se blížit k nejsprávnějšímu jeho obrazu, je číst a interpretovat ve společenství církve to, co o sobě zjevil, a to bez cenzurních zásahů.
Vyloženě nebezpečný je opačný postup: dokazovat ze Zjevení nějaký předem daný obraz, zpravidla tím, že jedna místa čteme a druhá přeskakujeme.
Frielingsdorf klasifikuje pět základních forem:
- Bůh-soudce
- svévolný Bůh
- Bůh smrti
- Bůh účetní
- Bůh výkonu
Ve filmu Tahle země není pro starý jsou dvě podoby boha.
Tu první představuje Javier Bardem a je to obraz boha-soudce jehož karikaturou je to, že své rozhodnutí nechává na náhodě (minci).
Tu druhou představuje Tommy Lee Jones, jehož výrazným charakterem je rezignace co by náhražka milosrdenství. Je sice vševědoucí, ale je všude pozdě.
Karikatur Boha je patrně nepočítaně.
Podle mě je jediným způsobem, jak se blížit k nejsprávnějšímu jeho obrazu, je číst a interpretovat ve společenství církve to, co o sobě zjevil, a to bez cenzurních zásahů.
Vyloženě nebezpečný je opačný postup: dokazovat ze Zjevení nějaký předem daný obraz, zpravidla tím, že jedna místa čteme a druhá přeskakujeme.