Diskuzní společenství Rozšíření smrtelných hříchů

Společenství zetlelo, protože v něm nebyla žádná aktivita po více jak šest měsíců.

Popis společenství

Celý článek

Do cca 20 lety budou soudit papeže za jejich homofobii a za ty xenofobní encykliky sami katolíci.

Albrecht

Tož, katolíci jen těžko.
Avšak "katolíci" velmi pravděpodobně.

Vianney

Hmmm, neřekl bych.

Cinik

Ani katolíci, ani křesťané. Ale nevylučuji, že se do toho pustí pohané, kteří si tak budou říkat. Uspět však nemohou, neboť Kristus přislíbil, že moci pekelné církev nepřemohou. I když dnes není těžké o tom pochybovat.

Sew

Dnes jako kdykoliv jindy.

Zobrazit 4 komentáře »

Hallo! pape je neomylný! ale jen ve věcech víra a mravů! ex catedra!!!

taborka

Exkomunikace Luthera a druhovatikánské dolézání k protestantům neomylnost viditelně popírá. Pokud neodvolá mariánská dogmata, tak se stejně nikam nepohnete.
To je asi tak, když někdo neumí správně přeložit slovo panna.

Johan

Nežvaňte, babi. Že máte několik virtuálních identit - katolických a protestantských - ještě nic neznamená

Zobrazit 2 komentáře »

Pavel VI. po ukončení II. Vatikánu prohlásil:

„Někteří se ptají, jakou autoritu a důležitost, jakou teologickou kvalifikaci zamýšlel koncil udělit tomuto učení, když je známo, že neustanovil neomylností církevního magisteria žádné dogmatické definice. Odpověď je známa všem, kteří si pamatuji koncilní deklaraci z 6. března 1964, zopakovanou 16. listopadu 1964: Svým pastoračním charakterem se koncil vyhnul prohlášení, které by mělo výjimečný dogmatický neomylný ráz…“

Sew

a) co to je samotný charakter dokumentů ? Forma, souvislost, obsah ? Dogma se neomzeuje na jednu formu ani na specifický obsah. Dogmatem může být tvrzení v encyklice, prohlášení atp.
b) proč jde o závaznou interpretaci ? To si trochu vymýšlíte.

Albrecht

Já netvrdím vůbec nic. Já jen vložil citaci jisté Pavla VI. Znáte? Římský biskup, papež Katolické Církve...onehdá.
Více viz. Johánek - pravdu má, kluk fousatá.

Zobrazit 8 komentářů »

Jen doplním rozdílné znění z florentského koncilu :
... že nikdo z těch, kdo jsou mimo katolickou církev, nejen pohané, ale také židé, heretici a schismatici, se nikdy nemohou podílet na věčném životě, ale půjdou do věčného ohně, 'připraveného ďáblu a jeho andělům' (Mt 25,41), pokud se k ní před smrtí nepřipojí; a že jednota jejího církevního těla je tak důležitá, že pouze ti, kteří jsou uvnitř této jednoty, mohou mít prospěch ze svátostí církve pro spásu, a že jenom oni mohou obdržet věčnou odměnu za své posty, almužny a další skutky křesťanské zbožnosti a povinnosti křesťanského bojovníka.… Zobrazit více

Jen doplním rozdílné znění z florentského koncilu :
... že nikdo z těch, kdo jsou mimo katolickou církev, nejen pohané, ale také židé, heretici a schismatici, se nikdy nemohou podílet na věčném životě, ale půjdou do věčného ohně, 'připraveného ďáblu a jeho andělům' (Mt 25,41), pokud se k ní před smrtí nepřipojí; a že jednota jejího církevního těla je tak důležitá, že pouze ti, kteří jsou uvnitř této jednoty, mohou mít prospěch ze svátostí církve pro spásu, a že jenom oni mohou obdržet věčnou odměnu za své posty, almužny a další skutky křesťanské zbožnosti a povinnosti křesťanského bojovníka. Nikdo, ať je jeho dobročinnost jakkoli velká, nikdo, dokonce ani když prolije krev kvůli Kristovu jménu, nemůže být spasen, pokud nežije v lůně katolické církve a jednotě s ní.

Tam někde jste "zatvrdnul".

Johan

II. vatikánský koncil tříbil charaktery (co se nám najednou vyrojilo skrytých tradicionalistů, to byste ani nevěřil, co lidí bylo za nadvlády modernistů v odboji!) v tom měl zajímavou roli. Jinak za takových 20 let už na tuto problematickou část dějin Církve nikdo nevzpomene.

rob

No já jenom, že tady o omylech koncilu mluvíš výhradně Ty a posuzuješ to, ačkoliv Magisterium nereprezentuješ...

Zobrazit 27 komentářů »

jaques:
nemate ve vsem pravdu.
psala jsem(viz nize diskuze) ze Buh je nanejvis milosrdny ale i nanejvis spravedlivy.

Napsat komentář »

to souhlasim ja nerikam ze ne, aleproste tohel hodnoceni a trideni zalezi na Bohu dyt ten zna celou situaci a kazdeho cloveku chce mit u sebe v nebi

Fary

Ano, přesně tak. Jenže musíš uznat, že člověk v těžkém hříchu asi nevejde do nebe...

Zobrazit 1 komentář »

Beru zpět vše, co jsem napsal...
Lidé před příchodem Ježíše Krista teoreticky mohli dosáhnout věčné slávy... ale je to složité...
Lidé dnes: Všichni ti, kteří slyšeli o Ježíši Kristu, a přesto v něj nechtějí uvěřit- takoví lidé nemohou dosáhnout slávy nebe (typický příklad: budhista který slyšel o Ježíši Kristu a přesto se nechce vzdát budhismu...)

makabrozni-spelunka

hm. znam i lidi, ktery sou pokrteny a viru jim to nevlilo.
katolici to maji urcite snazsi, protoze dou po ceste spasy primo, o ostatnich nemuzeme rict nic.

Johan

:-) Ale vlilo, akorát si ji asi vzápětí sami vylili. Každá ctnost (a víra je nadpřirozená ctnost) je habitem - tedy trvalou dispozicí. Nevlévají se tedy konkrétní poznatky, ale nadpřirozená schopnost zjevené pravdy držet a chápat. Ony pravdy se pak člověk učí jako všechno ostatní.

Zobrazit 39 komentářů »

ale vyvoleny jsou proto , aby viru sirili, aby byly soli zeme takze je to potom jasny

Napsat komentář »

ale vzdyt desatero je pro nas, aby sme se my na zemi meli dobre.
a je spousta lidi kteri se neklani nasemu Bohu, ale jsou dobri a spravedlivi tudiz muzou dojit spasy.
nebo kazdy proste nema dar viry

Napsat komentář »

Lumen gentium :
Lumen gentium je dogmatická konstituce 2. vatikánského koncilu o církvi, jeden z nejdůležitějších dokumentů církevního sněmu, který se konal v letech 1962-1965. Konstituci vyhlásil papež Pavel VI. 24. listopadu 1964 poté, co ji schválili shromáždění biskupové v poměru 2 151 ku 5.

citace (čl.16):
Plán spásy se však vztahuje i na ty, kteří uznávají Stvořitele, a mezi nimi především na muslimy, kteří prohlašují, že se drží víry Abrahámovy, a klaní se jako my Bohu jedinému, milosrdnému, který bude v poslední den lidi soudit. Bůh není daleko ani od těch, kteří hledají… Zobrazit více

Lumen gentium :
Lumen gentium je dogmatická konstituce 2. vatikánského koncilu o církvi, jeden z nejdůležitějších dokumentů církevního sněmu, který se konal v letech 1962-1965. Konstituci vyhlásil papež Pavel VI. 24. listopadu 1964 poté, co ji schválili shromáždění biskupové v poměru 2 151 ku 5.

citace (čl.16):
Plán spásy se však vztahuje i na ty, kteří uznávají Stvořitele, a mezi nimi především na muslimy, kteří prohlašují, že se drží víry Abrahámovy, a klaní se jako my Bohu jedinému, milosrdnému, který bude v poslední den lidi soudit. Bůh není daleko ani od těch, kteří hledají neznámého Boha v mlhavých stopách a obrazech, vždyť všem dává život, dech a všechno (srov. Sk 17,25-28) a jako spasitel chce, aby všichni lidé byli spaseni (srov. 1 Tim 2,4).

Johan

Jistě do nebe může každý, kdo je v milosti posvěcující. Takový člověk má alespoň zavinutě katolickou víru.

Zobrazit 1 komentář »