Diskutuj o víře, ale i všedních věcech

Naslouchej a prohlub své pochopení skrze sdílení s ostatními. Více o signály.cz »

Zaregistrovat se

Diskuze » Společnost

Laudato si' - jak jste eko?

« Předchozí 1 2 3 Následující »
přehrávání z ČT mi nefunguje ani v FF ani v chromu (pravda mám zastaralejší verze, ale videa na youtube jedou).
Považovat nacistický zájem o zvířata za ekvivalent dnešních ekologických hnutí je úvaha, zcela opomíjející rozdíly v motivaci, charakteru teto ochrany a jejích cílech. Nacisté se zajímali především o predátory, fascinovalo je zabíjení a zjm. psy hodlali mimo jiné využívat a také využívali jako vraždící nástroje a pomocníky války. Oproti současné ekologii, které jde o zvířata samá, snad se na našem zjihlém vztahu k nim podílí i oprávněné výčitky svědomí. Opravdu, vyhubit polovinu života na Zemi za pouhých 40 let je alarmující fakt a zátěž i pro naše svědomí, krom toho si dobře uvědomujeme, že tak zanedlouho můžeme skončit my sami.
Takže varovat před ekologií pro nějaké pomyslné kořeny v nacismu ukazuje nejen naprosté neporozumění problému, ale i to, že při troše zvrácené snahy mohou dodnes leckteří "křesťané" vytvářet ideologii smrti i z křesťanství.
Nacisté samozřejmě ochraňovali celou přírodu, krajinu, zacházení se zvířaty, zákaz pokusů na zvířatech.... tedy nechránili jen predátory, tedy stejně jako dnes.. Nevaruji zde před ekologií, ale před její ideologizací. Mnoho lidí má ekologii neustále v ústech, ale skutek utek. Jako příklad správného ekologického cítění, můžu uvést většinu tradičních klášterů. U nás je to Vyšebrodský klášter, se svojí vodní elektrárnou, kotelnou na štěpky, vlastním farmou, omezování cest autem.....Tedy nevaruji před ekologií, jen před její ideoloígizací,která se vyskytuje v hojné míře - stejně jako u nacistů- u lidí, jež jsou zastánci kultury smrti- což je velmi zřejmá podobnost.

Komentář upraven .

Tak to si holt musí každý vyresit sám v sobě, zda navázat na ekologické snahy - třebaže se projevovaly i u nacistu- nebo na tisíciletou křesťanskou tradicí systematického vybíjení druhů ( ostatně včetně lidí ) na základě tvrzeni, že zvířata nemají duši ( podobně jako " divoci" Indiáni či domorodí obybatele Austrálie či Šalamounových ostrovů ), jehož dusledky občas zaznívají u některých křesťanů dodnes.
Naštěstí se křesťanství v posledním desetiletí začíná z této své temné a krvavé stránky vzpamatovávat , čehož důsledkem je nejen encyklika Laudato si, ale třeba publikace jako Linzeyho Teologie zvířat a plno dalších.
Ano, přesně jak píšešete, i dnes, jsou lidé, kteří se nazývají křesťané a kteří jsou svázáni s kulturou smrti. Jsou to duchovní potomci těch, kteří vybíjeli indiány, zotročovali černochy, olupovali asiaty, šikanovali, nebo i zabíjeli židy. Argumentují stejně jako oni, o tom, že není jisté kdo je člověk, o neplnohodnotném životě, o zatížení společnosti, o tom, že jsou jen napůl lidmi....Stejně jako tenkrát jsou zabíjeni lidé, v současné době se jedná o nenarozené děti, někde i o narozené, o postižené, staré a nemocné lidi. Ale je to stále stejné, jen oběti se mění. Ale zločinci se dál maskují v Církvi - i když jsou z ní exkomunikováni. Týká se to i těch co mlčí, zbaběle mlčí a když se po deseti nebo staletích ukáže hrůza k čemu mlčeli, pak začnou odsuzovat své předky a zároveň mlčí k současnosti.
Co se týče ochrany přírody, skutečně nám můžou jít příkladem tradiční katolické kláštery, trochu jsem se tím dnes zabýval, mám dosti zdrojů, tak snad o nich napíši článek.
Zbaběle mlčí, ale oni jsou vázáni zpovědním tajemstvím. To je dilema podobně jako u doktora nebo učitele, který na jednu stranu musí udržet důvěru a svěřené tajemství pacienta/žáka na druhou stranu se po nich chce aby udávali. Je to tak trochu rozpor a člověk musí správně vyhodnotit co je správné. Tedy v případě učitelů v americe funguje to udávání když nezletilý žák má sex a dopustí se podle zákona znásilnění, i když se vlastně jednalo o dobrovolný styk z lásky... Ale hold zákon přikazuje tyhle udávat. No ale nevím jak jsme se dostali od ekologie až sem...
@maxmilianrex však hospodaření klášterů je a bylo v pořádku. Jen stále nerozumím vašemu rozčilení nad ekologií. Najmě v době, kdy je situace taková, jaká je. A tedy alarmující. A stavět to tak, že jen proto, že nacisti sepsali pár zákonů na ochranu některých zvířat, je dokladem toho, že veškerá ekologie = nacismus a nacistická ekologie? Já chápu, že plno křesťanů bohužel do dnešních dnů zvířata bere jako soustavu instinktů a pudů stejně jako marxisti, protože údajně "nemají duši", ale ekologie není jen o zvířatech. Je především o klimatu a ochraně životního prostředí vůbec, celkově, ani tak ne, kvůli jí samé, jako proto, že některým lidem dochází, že když aspoň trochu nezpomalí zkázu planety, to, že se Země mění ve smetiště, taky nemusí přežít třeba jen už jejich vnuci. Pokud je nacismus usilovat o udržení života na Zemi, poslední pokus o to, aby lidstvo přežilo, pak nevím.
A výborně, ekologové jsou ještě také ti, kteří schvalují potraty, aha. :))

Ne, vážně, co vám prosím tak strašně vadí na ekologii? Jakože by bylo lepší, kdyby lidstvo vyhynulo? A komu jde o přežití lidstva je nacista?
@maxmilianrex ještě bych ráda věděla, jak jste došel k tomu, že křesťané schvalují potraty, nebo třeba euthanasii? A že k tomu mlčí? A jak to souvisí? Podmínky povolující potraty, stejně jako euthanasii se stále rozšiřují, a je to samozřejmě stejně alarmující, jako stav životního prostředí. Ono totiž jedno s druhým souvisí, svět je provázaný a tvoří jednotu. Je to stejná bezohlednost a snaha o sterilizaci života oproštěného od utrpení, oproštěného od zodpovědnosti, stejná zvrácená potřeba hájit jakási "lidská práva" na úplně všechno a natolik, že tento pojem nejenže ztrácí význam, ale převrací jeho podstatu k úplnému opaku. Ano, je to stejné zvěrstvo, které se projeví jednou v zabíjení nenarozených nebo nemocných, podruhé ve vybíjení zvířecích druhů, sportovním lovu ohrožených zvířat, ničení krajiny kvůli potřebě zahltit se komfortem, a nebudu tu vypisovat celý seznam, který by byl téměř nekonečný a který vypovídá zkrátka o tom, že se lidstvo rozhodlo si "užívat" , ne žít, a následky nezohledňuje vůbec. Svět, kde "právo jednotlivce" je oproštěno od povinnosti, zodpovědnosti, svět, který levně "prodal Boha", aby za to draze zaplatil na to doplatí.
K tomu, že mnozí křesťané schvalují potratovou praxi jsem došel sledováním děje ve světě i u nás. Mohl bych vám uvést mnoho příkladů politiků kteří se hlásí ke křestanství a nejenže současnou potratovou praxi schvalují, ale mnohdy ji ještě rozšiřují. Z našich politiků je v tomto nejznámější Karel Schwarzenberg, třeba. Nedávno svět obletěla zpráva, že New Yorský guvernér, který o sobě prohlašuje, že je katolík, schválil zákon, že v NY je možné potrat uskutečnit do dne porodu. Mohl bych pokračovat dál a dál a jestli vás alespoň trochu zajímá bída světa, jistě o všech těch příkladech, jak politiků, tak křestanské veřejnosti víte. Zlo umělých potratů vysoce převyšuje zla, která jste jmenovala, protože zákon který umožňuje zavraždit někoho z důvodů rasy, náboženství, nebo v případě potratů věku, je zlo, které nemá obdoby samo o sobě, natož tím, že posílá mnoho vykonavatelů, schvalovatelů potratů do věčného zatracení.
Co se týče Laudata si, tak pokud alespoň u někoho to způsobí, že bude ohleduplnější k přírodě, je to ok. Ale já, kdy jsem LS kdysi četl, jsem byl přesvědčen, že to, co je tam psáno celkem všichni vědí. Ale pokud vy a asi i další lidé se dozvídáte něco nového a začnete se tím řídit, bude to dobře.
Rád bych úplně přestal topit odpadem. Prostě můj invalidní důchod nedostačuje na nákup buržoazních paliv, neboť se současně musím nějak udržet naživu. Úhlí na zimu by mě stálo 25 tisíc!
Takže se snažím dělat jak můžu. Vyrábím si eko brikety: piliny nebo štěpku navlhčím vyjetým olejem a napěchuju do PET s uřízlým vrškem. Když se tím topí v rozehřátých kamnech, ani to moc nesmrdí a kouř je namodralý, bílý když je štěpka trochu mokrá. Topí to perfektně.
« Předchozí 1 2 3 Následující »