Islám na webu - http://www.e-islam.cz/

KMirjam
KMirjam
@RomanS vyjádřil jste to bravurně. Díky. Ještě se k diskusi vrátím.
spitfire
spitfire
Jistě, všichni na tom stadionu v SArábii, byli ateisti, což na jejich poměry byl rekord hodný zápisu do G. knihy rekordů. Nevím jaký tlak multikulturalismu je donutil koukat se na finále nějaké italské sportovní soutěže?
spitfire
spitfire
KAM JSME TO DOPRACOVALI ANEB SOUMRAK A PÁD ZÁPADNÍHO MULTIKULTURALIZMU, DÍL I.-III.

EZO jak z výkladní skříně.



"Myslela jsem, že by se tu mohla rozvinout spíše věcná diskuse vedená touhou porozumět aspoň trochu jejich myšlení."

(abych neprudil psycho-kat) Tohle je názor, jehož autor by měl být omezen na svobodě.



"Myslím, že základní nedorozumění plyne z toho, že nejenže jejich mentalitu neznáme a nechápeme, ale především si mnozí myslí, že ji naopak chápeme aniž bychom si uvědomovali, že to co "chápeme" jsou naše vlastní projekce které jim vkládáme do hlav."

autodafé

KMirjam
KMirjam
Ještě se vracím s takovým povzdechem spíše osobního rázu. Jedna z podstatných věcí, která mi na muslimech přijde opravdu nesmírně znepokojivá, vyvíjí se od samých počátků islámu a trvá až do dnešních dnů, je jejich antisemitismus. Antisemitismus navíc stále narůstající, a přitom se o něm naprosto mlčí.
Uvědomila jsem si to nanovo nedávno během Dne vzpomínání na oběti holocaustu, následně při schvalování zákona stíhajícího projevy antisemitismu.
Samozřejmě je v pořádku, když se potírají sebemenší projevy tohoto druhu nenávisti u nás, ať už jsou to aktivity Adama B. Bartoše a jeho kamarádů z Národní demokracie, jeho "seznamy židů" nebo výzvy k dořešení židovské otázky, které periodicky řeší na hrobu Anežky Hrůzové v Polné. Ať už jde o vydávání a distribuci antisemitské literatury v níž nacházejí nového oživení i pamflety jako Protokoly sionských mudrců nebo když světlo světa nově spatřují knihy původních nacistických válečných zločinců. Možná by mohly být potírány ještě mnohem více a přísněji.
Proč však nastane pokaždé naprosté mlčení, když se v daleko radikálnější míře objeví toto téma u muslimů? To se snad posuzuje jinak? Je to snad nutno respektovat jako zkrátka "jeden z projevů jejich kulturní odlišnosti"? Je to stejně nevinný atribut jejich náboženství jako zahalování obličeje a mají tedy na to právo?

Směšné je, že se Němci pokoušejí uprchlíky "vychovávat" exkurzemi do vyhlazovacích táborů. S prominutím mi to přijde spíš jako podávání návodu, inspirace.


Zdrojů islámského antisemitismu je přitom hned několik. První, "zradu židů", řešil už Mohamed sám. V dnešní době se na něm samozřejmě podílejí izraelsko-palestinské konflikty, ale co považuji za rozhodující, je zjm. situace na konci války a těsně po ní, kdy uprchlí nacističtí důstojníci nacházeli útočiště v afrických státech, mnozí přijímali nová jména aby se po nich hůře pátralo, hromadně konvertovali k islámu a zkrátka a jednoduše se "vmísili do davu" a splynuli tak s muslimským světem. Své protižidovské posedlosti se však nikdy nevzdali, a leckdy přispěli i " dobrou radou".

Proč se zrovna o tomto mlčí stejnými ústy, které jindy před antisemitismem varují a postihují jej, kde se dá??
KMirjam
KMirjam
P.S. jsem ochotna se opravdu snažit i s vědomím mnohých dalších rizik, hledat v sobě maximum ochoty nějakým způsobem tuto "odlišnou kulturu" chápat, poznávat, zacházet s ní. Ale právě zde vidím nepochopitelnou a děsivou mezeru, mlčení ze všech stran, nikdo nikdy mi na tuto otázku neodpověděl. Natož aby ji sám vznesl.
JiKu
JiKu
Napadají mě dvě odpovědi, dvě příčiny, dost různé.

1) Boj západních levicových elit proti antisemitismu není primárně určen láskou k Židům či odporem vůči antisemitismu (i když u některých jedinců to nevylučuji), ale vhodným bičem na další nepřátele, na ty, kteří považují národovectví za pozitivní hodnotu. Tedy boj proti antisemitismu je pro ně zcela instrumentální záležitostí (tj. potlačení domácích antisemitů není cílem snažení, ale prostředkem boje). A protože muslimové nejsou vnímáni jako nepřátelé, je jim antisemitismus zcela instrumentálně tolerován.

2) Islámský antisemitismus je daleko spíše antisemitismem arabským, i když se ho arabskými šejky placení imámové snaží šířit i mezi muslimy z jiných etnik. A ten je docela pochopitelný, když uvážíme, jak západní mocnosti po skončení 1. světové války vyjebaly s Araby a mnohé z toho, co jim naslibovaly a nesplnily, daly posléze Židům (Lawrence z Arábie). A protože dobře (ty západní mocnosti) vědí, že je to příčina konfliktu na Blízkém východě (i když se to nahlas moc neříká), raději drží hubu.
JiKu
JiKu
A ještě jeden rozdíl: Zatímco pro normálního bílého evropského národovce-antisemitu představuje nepřítele klasicky a tradičně židovský kořalečník, lichvář, bankéř tyjící z mozolů a blbosti pracujících árijců a stát Izrael nepředstavuje žádnou hrozbu, je pro antisemitismus evropské nové levice hlavním nepřítelem stát Izrael, protože je to typický příklad fungujícího a úspěšného programově národního státu, který se pevně rozhodl nenechat se rozpustit v globalizačním tavícím kotli národů. A to je tedy společný nepřítel s arabskými islámskými antisemity.
RomanS
RomanS
"právě zde vidím nepochopitelnou a děsivou mezeru, mlčení ze všech stran, nikdo nikdy mi na tuto otázku neodpověděl. Natož aby ji sám vznesl"

Kde se tato otázka neklade a problém vůbec neexistuje? Např. ve veřejnoprávních médiích. Což odkazuje na nepsanou alianci všech "objektivních a vyvážených" médií v celé západní společnosti. Přitom ten problém většina lidí vidí. Máme zde příklad obrovské (rámové) dezinformace těch, kteří permanentně řeší (malé, dílčí) dezinformace (na hranici bezvýznamnosti).
MohutnýPšouk
MohutnýPšouk
Mně osobně antisemitismus nevadí; naopak, považuji ho, spolu např. s rasismem, za významný jednotící kulturotvorný prvek, kolem něhož se mohou lidé jinak rozdílných zájmů sdružovat. Kriminalizace působí pouze pevnější ukotvení v rámci subkultury a větší nezávislost na establishmentu. Dovedu si představit, že po zhroucení osvícensko-liberalistického režimu může právě z těchto kruhů vzejít nová elita obdařená demokratickým mandátem lidu.
Jinými slovy: Pokud by někdo ve volbách usiloval o můj hlas, nebyl by antisemitismus či rasismus překážkou pro jeho získání; spíše naopak.
MohutnýPšouk
MohutnýPšouk
dodatek1: Samozřejmě, antisemitismus nebo rasismus není jediným a ani nejdůležitějším kritériem pro mé rozhodování komu dám svůj hlas. Pokud by se o něj ucházel např. nějaký muslimský antisemita nebo černošský levicový rasista, můj hlas by nedostal.
dodatek2: Abychom si rozuměli: Antisemitismem rozumím soubor negativních předsudků vůči semitům, zejména Židům. Rasismem pak nauku o nerovnosti ras.
spitfire
spitfire
klasicky a tradičně židovský kořalečník, lichvář, bankéř tyjící z mozolů a blbosti pracujících

NOSFERATU
Nok
Nok
BUREŠ
spitfire
spitfire
Andrej Babiš je špatný příklad.
radim24
radim24
Zkuste taky mrknout sem:
https://pravda-o-koranu.webnode.cz/
Je to však psáno spíš pro muslimy.
VOSMT
VOSMT
Pokud potřebujete polemizovat s muslimem o platnosti a autoritě bible pak vážně doporučuji prostudovat a zapamatovat tři verše z koránu:
https://cs.wikipedia.org/wiki/Kor%C3%A1n_o_%C5%BEidech_a_k%C5%99es%C5%A5anech
Je to sekce "odkazy na bibli":
https://cs.wikipedia.org/wiki/Kor%C3%A1n_o_%C5%BEidech_a_k%C5%99es%C5%A5anech#Odkazy_na_bibli

A je to výborný stěžejný bod pro začátek mezináboženské komunikace.

Pak pro obhajobu Ježíšova Božství lze také použít Tertuliánovu obhajobu: "Bùh je také duch. Když slunce vyšle paprsek, je to součást jeho samotného, avšak
slunce bude v tomto paprsku, protoáe to je sluneční paprsek, není to však rozdělení či ubývání, ale rozšíření. Duch z Ducha, Bùh z Boha - jako světlo je zapáleno ze světla. Mateční hmota zùstává celá a nezmenšená dokonce i tehdy, když z ní převezmete mnoho nových odnoží stejné kvality. Co tedy pochází z Boha je Bùh a Boží Syn a oba jsou jedno. (Stevenson, s. 171-172)" zdroj českého překladu citace: z učebnice Dějiny církve, Donald D. Smeeton, Global University (Pokud někdo najdete Tertuliána v angličtině online ke stažení dejte odkaz. Je to dobrý zdroj inspirace.)
KMirjam
KMirjam
@MohutnyPosuk-u, vase obhajoba antisemitismu zní si sice racionálně, ale také naprosto odtrzene od reality. Vypoustite ze zřetele fakt, že antisemitismus se projevuje Není to v prostoru se vznášející myšlenka, má na židy konkrétní dopady.
Na druhou stranu pokud se tím naopak pokousite důsledky antisemitismu přenést do ideologické, potažmo politické roviny, stojí za srovnání, co bylo a je tim "kulturotvornym'" prvkem pro zidy- náboženství. Takže ano, pokud kultura postrádá nebo ztrácí sjednocující myšlenku a identitu, dokáže se sjednotit jediné tak na násilí a nenávisti proti tem, kdo ji mají Vlastně dost výstižné ...
Chlubíčko
Chlubíčko
To je přece podstata každé kultury hodné toho jména, židovskou nevyjímaje. Principem kolektivní sounáležitosti je v zsadě distinkce mezi „my“ a „oni“, přičemž „my“ = dobří, bohem vyvolení k ovládnutí všehomíra, kdežto „oni“ = barbaři, neznabozi, bohem vyvoleni k otroctví nebo záhubě.
KMirjam
KMirjam
@Chlubíčko holocaust je toho příkladem, že?

"My a oni", jistě kultotvorným prvkem je. Stojí také u zrodu všech starověkých civilizací, i pozdějších říší, územních a ideologických celků. Odůvodnění takovému vymezování dává teritorium ,boj o území a identitu. A je-li prvkem kulto-tvorným, uskutečňuje se porobou.

Jenže dějiny židů tyto rysy nenesou. Ani jejich náboženství nebylo nikdy misijní. A jejich dějiny jsou spíše dějiny různých vyhnanství, zajetí a diaspor, ghett a pogromů. Spíše dějiny takové rodiny na cestě, někdy na útěku, která hledá přístřeší...
Judaismus nebylo nikdy náboženství nebylo misijní, nikdy nešířili ho ani mečem, ani propagandou.
zajistit
S výjimkou doby královské. Mírová politika krále Šalamouna umožnila lidu se sjednotit, zbudovat Chrám a v regionu udržet klid a mír...
Chlubíčko
Chlubíčko
„Jenže dějiny židů tyto rysy nenesou. Ani jejich náboženství nebylo nikdy misijní.“
— Tak je fakt, že vybíjení národů, které si oškliví Hospodin, není ani tak misií, jako spíše genocidou. Nicméně právě při genocidě je důležité rozlišovat mezi „my“ a „oni“. Teď to zažíváme v přímém přenosu: Jsou izraelští Arabové ještě my, nebo už oni?
Chinchulín
Chinchulín
Jak je to vybíjení národů zdůvodněno? Prováděli ohavnosti, pálili vlastní mimina, oddávali se sodomii. Na základě tohoto kritéria není už žádný národ bez viny.