Marianska Dogmata

MichaelaHakova
MichaelaHakova
Maria - matka Ježišova. Poslušná, ochotná, použitěľná. Vyvolená. Stala sa matkou Bozieho Syna. Nepochybné jej vyvolenie a poslusnost su uzasnym vzorom. Stala sa jednou z rady vyvolenych ludi, ktori posluzili Boziemu zameru; tak ako Abraham, Jakob, Jozef, Ester, David a dalsi vyvoleni, 'ludia podla Bozieho srdca'. Vdaka Marii ako cloveku mohol prist Jezis na svet a stal sa nam podobnym. Jej ludska podstata posluzila Boziemu planu. Jezis sa v kruhu svojich najblizsich priatelov vyjadroval, ze ide k Otcovi, pripravi im miesto znova pride a vezme ich k sebe. Dalej pouzil slova Ja som cesta pravda i zivot, nik nepride k Otcovi, ak len nie skrze mna. Takze potvrdzuje, ze v Nom samom mame priamy pristup k Otcovi. Jezisova blizkost je tak krasne ilustrovana versom: Hla, ja stojim pri dverach a klopem. Ak niekto pocuje moj hlas a pozve ma dnu, pridem k nemu a budem v nom byvat. Sam Jezis chce byt usidleny v mojom srdci. Chce sa nastahovat do mna. Vzdialenost, medzi Nim a mnou teda neexistuje. Teda pokial ho ako obyvatela mojho srdca nevyzeniem, alebo mu nedam dovod odist. Ak Ho budeme hladat celym svojim srdcom, On nam zaslubil, ze sa nam da najst. Nie velmi mi do tohto logicky zapada 'cez Mariu k Jezisovi'. Sam Jezis nikdy priamo takuto spojitost nevyjadril. To, ze zveril utrapenej matke, ktorej syn umieral na krizi do ruk syna ineho, ziveho ako utechu v ziali, pre mna nie je jasnym dokazom. Preco by sam pocas svojho verejneho ucinkovania nebol ukazal na Mariu a jej tak dolezitu rolu' ktora jej dnes v katolickej cirkvi patri, ak by to bolo tak dolezite? Ako Jezis reaguje, ked ho pri kazani navstivi matka a bratia? 'Kto je moja matka a kto su moji bratia? Kazdy kto cini volu Otca je mi matkou, sestrou i bratom.' Ak by bol chcel poukazat na nezastupitelnu rolu Marie svojej matky v plane spasy, bola to jedinecna prilezitost. On ani sam seba nenazval dobrym. Jedine Otec je dobry. A vsetko dobro v Nom je dielom Otca. Nikdy nespomina, ze jeho dobro je od matky. Tak preco ma Maria v katolickej cirkvi tak vysoku priecku?
Pavel_Jan
Pavel_Jan
Pokud chcete něco z Bible o Panně Marii, tak je výborné tohle shrnutí:
http://marianskehnutia.sk/index.php/marianska-cesta/bibl-zaklad
Kromě vysvětlené 12. kapitoly Zjevení se Panny Marie týká také 21. kapitola. To zjevil Pán Bůh ctihodné Marii z Ágredy. Pokud vás to zajímá, tak si o tom můžete přečíst v dané knize.
MichaelaHakova
MichaelaHakova
Děkuji, určitě kouknu.
desc
desc
já si nemohu pomoci, ač katolík domnívám se, že Marie spí v prachu země a čeká na vzkříšení, nevidím jedinou oporu v písmu, že by tomu tak nebylo
RomanS
RomanS
Je záhadou, jak může někdo, kdo nemá katolickou víru (tj. odmítá, co k věření všem svým dětem Matka Církev předkládá) říkat, že je katolík. Tedy říkat to může, ale jak jím může svou (ne)vírou být?
jk-s
jk-s
Možná, že se sice něco neřímskokatolického domnívá, ale navzdory této své domněnce úkonem vůle přilnul božskou vírou k tomu, co k věření všem svým dětem Matka Církev předkládá.
ajanevim
ajanevim
:"desc" a kde vidíš oporu v Písmu, že zesnulí v Kristu spí v prachu země?
desc
desc
1 Korintským 15:51-54  Hle, odhalím vám tajemství: Ne všichni zemřeme, ale všichni budeme proměněni,naráz, v okamžiku, až se naposled ozve polnice. Až zazní, mrtví budou vzkříšeni k nepomíjitelnosti a my živí proměněni. Pomíjitelné tělo musí totiž obléci nepomíjitelnost a smrtelné nesmrtelnost. A když pomíjitelné obleče nepomíjitelnost a smrtelné nesmrtelnost, pak se naplní, co je psáno: `Smrt je pohlcena, Bůh zvítězil!

1 Tesalonickým 4:15-17  Toto vám říkáme podle slova Páně: My živí, kteří se dočkáme příchodu Páně, zesnulé nepředejdeme. Zazní povel, hlas archanděla a zvuk Boží polnice, sám Pán sestoupí z nebe, a ti, kdo zemřeli v Kristu, vstanou nejdříve;  potom my živí, kteří se toho dočkáme, budeme spolu s nimi uchváceni v oblacích vzhůru vstříc Pánu. A pak už navždy budeme s Pánem.

Komentář upraven .

Suzukiho_pryže
Suzukiho_pryže
Desc: Aby Maria mohla počít a porodit Božího Syna, musela být uchráněna dědičné viny. A protože kvůli Božímu mateřství byla milostí Boha uchráněna dědičné viny, neměla nad ní spolu s jejím Synem Ježíšem Kristem smrt svou moc - smrt těla je důsledkem dědičné viny, před kterou byla Panna Maria Bohem kvůli jejímu mateřství uchráněna. Matka Boží je skutečně speciální případ ve svých výsadách kvůli svému Božímu mateřství, které je něčím výjimečným.
Co se týče toho spánku zesnulých, tak to je v rozporu např. s Žid 12,23 o "(zesnulých) duších, kteří již dosáhli cíle", nebo třeba s 2Kor 5,8 o odchodu Pavla k Pánu, kde už bude doma u Pána, nebo se zjevením apoštolům Eliáše a Mojžíše, rozmlouvajících s Ježíšem na hoře...
Pokud věříte adventisticky, neměl byste se označovat za katolíka. Klamete tím sebe i druhé...

Komentář upraven .

desc
desc
a) adventisticky nevěřím
b) Římanům 3:10  `Nikdo není spravedlivý, není ani jeden,  nikdo není rozumný, není, kdo by hledal Boha;  všichni se odchýlili, všichni propadli zvrácenosti, není, kdo by činil dobro, není ani jeden.
Suzukiho_pryže
Suzukiho_pryže
Kdyby ten citát platil tak, jak ho předkládáte, pak by musel platit i o Ježíši Kristu, protože on je také přece člověk, ač je zároveň i Bůh. Ale to, jistě uznáte, takto neplatí. Ten citát vůbec nevylučuje to, co jsem napsal výše o Marii a co o ní takto tvrdí Církev, ale znamená to jedině to, že nikdo není ospravedlněn před Bohem na základě svých skutků, tedy že nikdo není ospravedlněn sám ze sebe, ale pouze a jen z milosti Boží, udělené nám skrze Ježíšovu výkupnou oběť, která je pro spásu nezbytná. A to zcela jistě platí i o Marii, která své výsady dostala z milosti Boha na základě výkupné oběti Ježíše Krista.
Jinak vaše vyznání víry je jasně protestantské, s inklinací k adventistickému eschatologickému aspektu. Jinak bych se já mohl prohlašovat za vegetariána, i když jím maso. To by bylo stejně padlé na hlavu, jako vaše proklamace sebe za katolíka, i když věříte protestantsky... ;-)
desc
desc
http://www.maria.cz/Maria-a-teologie/Panna-Maria-Kralovna/
http://www.maria.cz/Marianska-ucta/Buh-nebo-svati/
mno, když jsem byl připuštěn k biřmování, tak asi s tím protestanstvím to nebude tak horké
aneb vše zkoumejte, dobrého se držte

Komentář upraven .

Suzukiho_pryže
Suzukiho_pryže
Tak zkuste věcně rozporovat mé argumenty.
Biřmování z vás samo o sobě katolíka neudělá, vědomě zastávané krédo spojené se svátostným životem ano.
desc
desc
zkuste ty argumenty tedy napsat bez posuzování mé osoby
Matouš 7:2  Neboť jakým soudem soudíte, takovým budete souzeni, a jakou měrou měříte, takovou Bůh naměří vám.
Suzukiho_pryže
Suzukiho_pryže
Už se stalo výše. ale pominul jste je.
MichaelaHakova
MichaelaHakova
Re: 'Aby Maria mohla počít a porodit Božího Syna, musela být uchráněna dědičné viny. A protože kvůli Božímu mateřství byla milostí Boha uchráněna dědičné viny, neměla nad ní spolu s jejím Synem Ježíšem Kristem smrt svou moc - smrt těla je důsledkem dědičné viny, před kterou byla Panna Maria Bohem kvůli jejímu mateřství uchráněna. Matka Boží je skutečně speciální případ ve svých výsadách kvůli svému Božímu mateřství, které je něčím výjimečným.'
Ako je vlastne mozne, ze Jezis bol clovek, ak mal Otca Boha a matku 'skoro bohynu'? Odkial vzal svoje clovecenstvo? Moja logika mi bere, ze ak je Jezis zaroven Boh a zaroven clovek /avsak bez hriechu/ musi mat 1 ludskeho a 1 bozskeho rodica. To, ze Maria svojou poslusnostou ucinne spolupracovala na Bozom vykupitelskom diele je uzasna milost. Ak by sme jej chceli pripisat zasluhy na tom, ze sa stala Jezisovou matkou, nebude to to iste ako tvrdit, ze nase skutky nas k Bohu priblizuju?? Ako tu citam, aj katolici vystupuju proti tomu, ze skutky su cestou do neba. Takze ak povieme, ze Maria svojou slobodnou volou spolupracovala na vykupitelskom diele, je to krasne, ale nerobi to z nej nic viac nez poslusnu a pokornu zenu. Ale su ine veci, ktore je potrebne dat do kontextu. V raji Eva porusila Bozi prikaz. Bolo tam vyrieknutych par slov: Polozim nepriatelstvo medzi tvoje pokolenie a hadie, ono ti rozsliape hlavu, ty mu vsak zranis patu! Jezis ked zomieral na krizi, povedal: Zena, hla tvoj syn a ucenikovi, hla tvoja matka. V Zjaveni je vsak najjasnejsie vyjadrenie: odporucam precitat Zj 12.
Maria ma urcite vyznamnu poziciu, ale len Jezis je cesta, pravda a zivot! A da sa nam kazdemu osobne poznat, ak ho budeme hladat celym srdcom.( Jan 14,6;Jer 29, 13)
Suzukiho_pryže
Suzukiho_pryže
MichaelaMaršalová:
Z Marie se nečiní "skoro bohyně". I přesto ale vizte, že Ježíš říká o těch, "jichž se týká toto slovo": "Jste bohové" (Jn 10). A nejsme to my, lidé, kdo činí z Marie "něco víc", ale je to Bůh. My, Církev, jen dosvědčujeme, že "s ní učinil veliké věci ten, který je mocný". Tak velké, že jsou v úplnosti nevypověditelné. Maria se vtělením Syna stala Archou Nové úmluvy, ve které přebývaly Desky Zákona, kterým je Syn, a Mana věčného života, kterým je taktéž Syn - Chléb života, Syn Otcův i syn Mariin. Vše, co říká Církev o Marii, je pravda a vyvyšuje tím nikoliv tvora Marii, ale nestvořeného Syna, Ježíše Krista. Je dobré mít na paměti, že kdykoliv se vysloví: "Maria", ozve se: "Ježíš Kristus". V Marii se totiž v míře neskonale větší naplnilo to, co psal apoštol Pavel o sobě: "Nežiji už já, ale žije ve mě Kristus." Navíc tím, že Maria v sobě počala, nosila a porodila Hlavu Církve, tak spolu s Ní v sobě počala, nosila a do Posledního soudu nosí a rodí celé Tělo Kristovo, tj. Církev a - slovy apoštola Pavla - "znovu nás v bolestech rodí, dokud nebudeme dotvořeni v podobu Kristovu" (Gal).

Co se týče skutků, tak víra bez skutků je mrtvá, jak píše apoštol Jakub. Skutky přibližují k Bohu ("Ne každý, kdo mi říká 'Pane, Pane', vejde do království nebeského; ale ten, kdo činí vůli mého Otce v nebesích.") ale ne samy o sobě, tj. "z těla", ale ve spojení s Boží milostí, tj. s mízou Vinného kmene ("beze mne nemůžete činiti nic"). Pak se jedná o "dobré skutky, které nám Bůh připravil" (Ef), o ovoce, které má zůstat navěky.
MichaelaHakova
MichaelaHakova
Děkuji za věcní odpověď. Moc jste mi pomohl. Asi ste pochopil, ze hledam ...
Suzukiho_pryže
Suzukiho_pryže
Také děkuji. :-)
desc
desc
Kdyby ten citát platil tak, jak ho předkládáte, pak by musel platit i o Ježíši Kristu, protože on je také přece člověk, ač je zároveň i Bůh. Ale to, jistě uznáte, takto neplatí
neuznávám, neb Židům 5:8  Ačkoli to byl Boží Syn, naučil se poslušnosti z utrpení, jímž prošel,  tak dosáhl dokonalosti

nikdo není ospravedlněn sám ze sebe, ale pouze a jen z milosti Boží, udělené nám skrze Ježíšovu výkupnou oběť, která je pro spásu nezbytná
nemáte pravdu, neb Římanům 9:15  Mojžíšovi řekl: `Smiluji se, nad kým se smiluji, a slituji se, nad kým se slituji.´

Jinak vaše vyznání víry ..
jsem katolík neb je to dle mého soudu nejlepší církev kristova, ne však dokonalá..
1 Korintským 13:12  Nyní vidíme jako v zrcadle, jen v hádance, potom však uzříme tváří v tvář. Nyní poznávám částečně, ale potom poznám plně, jako Bůh zná mne.

uvědomuji si, že narušuji dogmata, ale ..
1 Korintským 13:9  Vždyť naše poznání je jen částečné, i naše prorokování je jen částečné; až přijde plnost, tehdy to, co je částečné, bude překonáno.