Křest dle Svatého písma
No nic, díky za poklábosení. Dobrou noc :-)
S tím potápěním místo křtění je to dobré. Nejsem pokřtěný, ale potápěl jsem se už mnohokrát.
Důležité je, že Vás u toho nezabil krokodýl. http://www.christnet.eu/zpravy/29164/pri_krtu_v_etiopii_zabil_pastora_krokodyl.url
Naštěstí u toho nikdy nebyl ani žádný krokodýl, ani žádný pastor.
http://apo-logia.blogspot.com/2007/04/kest-politm-ponoenm.html
to mi přijde fajn shrnutí. Vtipné je třeba to o pokřtění sv. Pavla
to mi přijde fajn shrnutí. Vtipné je třeba to o pokřtění sv. Pavla
1 KOMENTÁŘ:
Rose Bezakova3. dubna 2018 19:53
appstolskymi tradicemi delate Bozi slovo neplatne...
Rose Bezakova3. dubna 2018 19:53
appstolskymi tradicemi delate Bozi slovo neplatne...
tak ten text neargumentuje jen "tradicí":-)
To vůbec ničemu nevadí.
Sigisi, mate 6 bludistaku za ten forek s tím, ze jste se ponoroval už mnohokrát :D ..
1. Je křest, kdy nedochází k ponoření pokřtěného, skutečným křtem?
Ne
2. Je možné křest provést hned, bez jakýchkoli přípravných procedur?
Ano, ale musí nejdříve pochopit kdo byl Ježíš a uvěřit v něj. Pokud se mu z nebe zjeví Ježíš a dá se mu poznat, pak nic nebrání křtu.
3. Je pro křest nutné vlastní svobodné rozhodnutí křtěnce nechat se pokřtít?
Ano.
Ne
2. Je možné křest provést hned, bez jakýchkoli přípravných procedur?
Ano, ale musí nejdříve pochopit kdo byl Ježíš a uvěřit v něj. Pokud se mu z nebe zjeví Ježíš a dá se mu poznat, pak nic nebrání křtu.
3. Je pro křest nutné vlastní svobodné rozhodnutí křtěnce nechat se pokřtít?
Ano.
Jan křtil židy na očištění hříchů ponořením
křest podle krista je i pro pohany, tam není třeba ponoření
křest mimina je pouze zaslíbení kristu a vždy je přítomen kmotr, který má kmotřence vést směrem k přijetí krista a podstoupení biřmování, které je už vědomé
křest podle krista je i pro pohany, tam není třeba ponoření
křest mimina je pouze zaslíbení kristu a vždy je přítomen kmotr, který má kmotřence vést směrem k přijetí krista a podstoupení biřmování, které je už vědomé
desc: Křest u nemluvněte, stejně jako u dospělého, smývá dědičnou vinu, která jinak brání vejít do Božího království: "Nenarodí-li se kdo z vody a Ducha, nemůže vejít do Království Božího."
Jan Křtitel nekřtil na očištění hříchu (tj. Duchem), ale na znamení pokání(tj. pouze vodou) - srov. Mt 3,11; Mk 1,8; Sk 1,5; 11,16; 19,4...
Jan Křtitel nekřtil na očištění hříchu (tj. Duchem), ale na znamení pokání(tj. pouze vodou) - srov. Mt 3,11; Mk 1,8; Sk 1,5; 11,16; 19,4...
Taky bych reagoval na desc:
Myslím, že Jan Křtitel především připravoval učedníky na Kristův příchod a vyzíval pokání. Křest byl symbolem toho, že se dotyčný rozhodl jít za Bohem. Nějak mi nedává smysl tvrzení, že křtil na očištění od hříchů. Na to židé dělali oběti v chrámu. Jan neměl moc křtít na znamení odpuštění hříchů. Neměl moc odpouštět hříchy. Ježíš měl moc odpouštět, ale křest s tímto přímo nesouvistí. Podle mě křest je vyznáním, že to s Bohem myslíš opravdu vážně a si definitivně rozhodnutý následovat Kristovo učení. Proto ani nesouhlasím s tvrzením "křest podle krista je i pro pohany, tam není třeba ponoření". To je definitivně v rozporu s biblí a s evengelii. Ježíš křtil ty, kteří v něho uvěřili a chtěli ho následovat. Tím pádem přestali být pohané a na potvrzení toho byli/jsou pokřtění.
Myslím, že Jan Křtitel především připravoval učedníky na Kristův příchod a vyzíval pokání. Křest byl symbolem toho, že se dotyčný rozhodl jít za Bohem. Nějak mi nedává smysl tvrzení, že křtil na očištění od hříchů. Na to židé dělali oběti v chrámu. Jan neměl moc křtít na znamení odpuštění hříchů. Neměl moc odpouštět hříchy. Ježíš měl moc odpouštět, ale křest s tímto přímo nesouvistí. Podle mě křest je vyznáním, že to s Bohem myslíš opravdu vážně a si definitivně rozhodnutý následovat Kristovo učení. Proto ani nesouhlasím s tvrzením "křest podle krista je i pro pohany, tam není třeba ponoření". To je definitivně v rozporu s biblí a s evengelii. Ježíš křtil ty, kteří v něho uvěřili a chtěli ho následovat. Tím pádem přestali být pohané a na potvrzení toho byli/jsou pokřtění.
to Baron
Matouš 3:11 Já vás křtím vodou k pokání; ale ten, který přichází za mnou, je silnější než já - nejsem hoden ani toho, abych mu zouval obuv; on vás bude křtít Duchem svatým a ohněm.
jak souvisí Ježíšův křest s vodou ?
Matouš 3:11 Já vás křtím vodou k pokání; ale ten, který přichází za mnou, je silnější než já - nejsem hoden ani toho, abych mu zouval obuv; on vás bude křtít Duchem svatým a ohněm.
jak souvisí Ježíšův křest s vodou ?
Jan Křtitel nořil jenom do vody, do pouhé vody na znamení pokání, kdežto Pán Ježíš při ponoření do vody noří zároveň do Ducha ("nenarodí-li se kdo z vody a z Ducha") - při ponoření do vody udílí Ducha coby naplnění SZ proroctví, mj. Jeremiáše 31,34, Ezechiela a dalších
Desc: Voda je symbol smrti. Ponořením do vody se symbolizuje přechod ducha ze smrti do života. Jedním slovem: znovuzrození.
Kawasakiho_lyže:
Nevím jak přesně to bylo s tím udílením ducha. Na apoštoly sestoupil Duch Svatý až o letnicích. Ale je jisté že už za Ježíšova pozemského života měli moc k vymítání duchů či uzdravování a to by bez Ducha také nemohli dělat. Možná měli jen zmocnění, ale ne Ducha. K tomu se přikláním. Duch je naplnil až o letnicích. Dříve to nešlo. Ježíš musel nejdříve zemřít.
Také den před ukřižováním Ježíš prosil svého Otce, aby učedníci mohli být jedno "jako my jsme jedno", tudíž si myslím, že to taky znamenalo, že nemohli mít Ducha svatého. Teprve se sestoupením Ducha Svatého se stáváme jedno s Ježíšem, s Otcem a Duchem Svatým. Aspoň tomu takto rozumím. Ježíš také řekl:
"Jestliže mě někdo miluje, bude zachovávat mé slovo; a můj Otec ho bude milovat a přijdeme k němu a zřídíme si u něj příbytek." (Jan 14:23)
Mám za to, že právě tento příchod Ježíše a Otce do těla znovuzrozeného věřícího znamená současně že přijde i Duch Svatý. Vždyď to i Ježíš říkal, že učedníkům pošle Ducha Svatého, Utěšitele, nejdříve ale musí zemřít:
"Já vám však říkám pravdu: Je pro vás užitečné, abych odešel. Jestliže totiž neodejdu, nepřijde k vám Utěšitel; jestliže však odejdu, pošlu ho k vám." (Jan 16:7)
Kawasakiho_lyže:
Nevím jak přesně to bylo s tím udílením ducha. Na apoštoly sestoupil Duch Svatý až o letnicích. Ale je jisté že už za Ježíšova pozemského života měli moc k vymítání duchů či uzdravování a to by bez Ducha také nemohli dělat. Možná měli jen zmocnění, ale ne Ducha. K tomu se přikláním. Duch je naplnil až o letnicích. Dříve to nešlo. Ježíš musel nejdříve zemřít.
Také den před ukřižováním Ježíš prosil svého Otce, aby učedníci mohli být jedno "jako my jsme jedno", tudíž si myslím, že to taky znamenalo, že nemohli mít Ducha svatého. Teprve se sestoupením Ducha Svatého se stáváme jedno s Ježíšem, s Otcem a Duchem Svatým. Aspoň tomu takto rozumím. Ježíš také řekl:
"Jestliže mě někdo miluje, bude zachovávat mé slovo; a můj Otec ho bude milovat a přijdeme k němu a zřídíme si u něj příbytek." (Jan 14:23)
Mám za to, že právě tento příchod Ježíše a Otce do těla znovuzrozeného věřícího znamená současně že přijde i Duch Svatý. Vždyď to i Ježíš říkal, že učedníkům pošle Ducha Svatého, Utěšitele, nejdříve ale musí zemřít:
"Já vám však říkám pravdu: Je pro vás užitečné, abych odešel. Jestliže totiž neodejdu, nepřijde k vám Utěšitel; jestliže však odejdu, pošlu ho k vám." (Jan 16:7)
Komentář upraven .
Baron Jan 4:13 Ježíš jí odpověděl: "Každý, kdo pije tuto vodu, bude mít opět žízeň Kdo by se však napil vody, kterou mu dám já, nebude žíznit navěky. Voda, kterou mu dám, stane se v něm pramenem, vyvěrajícím k životu věčnému."
voda jako symbol smrti ? to se mi nějak nezdá
voda jako symbol smrti ? to se mi nějak nezdá