Angelar
Angelar / Vladimír Zeman / 36 let
V adventním čase se křesťané modlí "Rorate caeli desuper et nubes pluant iustum" (Rosu dejte, nebesa shůry a oblakové dštěte spravedlivého). Vzhledem k tomu, že je téměř zima, nepřichází déšť, ale rovnou sníh, jak je tomu nyní v Jeruzalémě při sněhové kalamitě, což je ve Středomoří poměrně nečekaná událost: http://www.novinky.cz/zahranicni/322107-izrael-kolabuje-pod-privaly-snehu-pres-sto-let-nic-takoveho-nepamatuje.html Tedy slova tohoto adventního zpěvu jsou podivuhodně aktuální: "Sion deserta facta est, Ierusalem desolata est." Nezbývá než dodat ze 4. sloky: "Salvabo te, noli timere" … Zobrazit více
@Angelar: To abych si vzal štít :-D Horší kdyby padaly New Commentary on the Code of canon law (ta kniha má tři kila...)
"V dnešní době je často primární účel úcty k Pánu Bohu odsouván stranou (...)To je díky velkému vlivu protestantismu na novější formu katolické liturgie a zbožnosti." Hej to si děláš legraci? Jednak se úcta Bohu nedává jen v Eucharistii a jednak ne všichni protestanti věří, že je to "jen" chleba. To musíš rozlišovat! Lutheráni věří v podstatnou přítomnost Krista v Eucharistii a při Přijímání poklekají...a taky je to vázáno na ordinaci/svěcení/ kněze. Byla bych ti vděčná, kdybys přestal protestanty házet do jednoho pytle a nazývat je bludaři. Akorát to popuzuje normální nezaujaté katolíky proti nim, když si čtou mylné generalizující názory.
A mimochodem - historicky oltář byl stůl - pak se čím dál více zdobilo, až vznikl dnešní oltář s minimální plochou "stolu", ale vysoký a zdobný.
1) Nedělám si legraci.
2) Protestanté (ať se jim to celkově líbí nebo ne) stále bludaři jsou a maximálně je lze rozdělit na ty, kteří jsou bludaři „menší“ a „větší“.
3) Přestože jsou bludaři, je dobře, že se aspoň k Pánu Bohu modlí a mají velkou úctu k Písmu svatému.
O způsobech, kterými se vzdává úcta Bohu jsem se zmínil ve výše uvedeném rozdělení bezprostředných a prostředných absolutních a relativních způsobech.
Ohledně luteránského pojetí (kdyžtak mě oprav, budu Ti za to vděčný) se vyznává „konsubstanciace“, tedy onen eucharistický chléb má podstatu chleba i podstatu Těla Páně oproti katolickému pojetí „transsubstanciace“, kdy podstata chleba již není více, ale proměněné způsoby jsou Tělem Páně. Otázkou zůstává, jak dlouho tato přítomnost podle luteránského pojetí trvá - zda přetrvává i po Mši nebo je vázána na okamžik přijímání. Problémem však je též luteránské odsunutí obětního charakteru mše svaté. Do jaké míry je luteránská Mše zpřítomněním oběti Pána Ježíše na kříži a tím sama toutéž obětí? Pokud není zpřítomněním oběti, pak nemůže dojít ani vlastně k platnému proměňování. Ohledně platnosti kněžského svěcení u některých luteránů, přestože by byla dokazatelná apoštolská sukcese (posloupnost), není jisté, zda pojetí kněžství je katolické, tudíž zda by vůbec byla vůle předávat svěcením to, co bylo přijato od apoštolů. (Na tomto například pohořelo kněžství u anglikánů - vnitřně se odchýlili od povahy kněžství, tak i přes dokazatelnost posloupnosti apoštolské není možné uznávat jejich svěcení za platná.) Dalším problémem je role kněze - zda proměňování nastává vyslovením slov kněze (jak je katolické pojetí) nebo vírou lidu.
V bodě 8) se mluví o „reformovaných protestantech“ a pokud vím, tak např. v Německu se evangelíci nazývají buď luteránští (Ev.-luth.) nebo reformovaní (Ev.-ref.), tudíž tento bod se na luterány pochopitelně nevztahuje, jak jsi sama upozornila.
Papež Pius XII. v encyklice Mediator Dei varuje před tzv. historickým archeologismem. To je způsob „hraní si na první křesťanská staletí“. Církev svatá během dějin stále prohlubuje teologii, zbožnost, posvátnou architekturu, liturgický zpěv atd. a přestože v některých dobách je jakoby na výši, jindy jakoby na dně, nemůže se vracet do starověku, ale musí vytrvávat v kontinuitě - nepřetržitosti. Toto lze aplikovat i na ty stoly a oltáře a jejich vývoj.
K označení "blud", "hereze" je třeba uvést, že je používám ve smyslu, jak odpovídá doktrinální nótě kard. Ratzingera z r. 1998. Více v článku: https://angelar.signaly.cz/1312/o-bludech-dogmatech-a-zivote
Jak se pěkně naplnila slova Písma svatého z Mt 6,19-20: "Neukládejte si poklady na zemi, kde je ničí mol a rez a kde je zloději vykopávají a kradou. Ukládejte si poklady v nebi, kde je neničí mol ani rez a kde je zloději nevykopávají a nekradou."
http://www.novinky.cz/koktejl/304965-duchodkyne-mela-doma-pres-milion-v-bankovkach-vyradili-se-na-nich-termiti.html
"Duch Páně naplňuje celý svět, zná každou řeč, aleluja aleluja, aleluja" Takhle nějak jsme to zpívali dneska před evangeliem...
V rozjímání jsem se zastavil nad tím, jak Duch svatý pozoruhodně a beze zbytku proniká všechny živly: Je ohněm, který rozpaluje lidská srdce. Je rosou posvěcující všechno a vodou zchlazující útoky zla. Je hukotem, který se strhl o Letnicích z nebe a přichází obnovit tvářnost země.
Dobrý den, My Dear,
Mé jméno je slečna Barika Mohammed, vysoký dobře vypadající mladá holka, tak krásné a péči s dobrým porozuměním, veletrh v pleti, péče s dobrou sdílení, honesty.I viděl váš profil zde, které mě zajímá hodně a já jsem se rozhodl kontaktovat you.I opravdu chci mít dobré přátelství s vámi, i když jste se oženil můžeme být přátelé, mám důvod výběru vás jako svého přítele, prosím, pokud chcete vědět, more.Please kontaktujte mě přes tento můj e-mailovou adresu (barikamohammed52 @ hotmail.com) Musíme si promluvit a znát své vlastní více, a stejně tak sdílet obrázky na každý other.hope slyšet od vás. Prosím, odpovězte mi na mou e-mailovou adresu ([email protected]) Tvůj nový kamarád slečna Barika, Děkuji.
Ahoj
Jmenuji Miss darem jsem zajímavý v tobě
obraťte se na mě zpátky na můj email ([email protected]) vám pošlu můj obrázek
................................
Hi
My name miss gift i am interesting in you
please contact me back to my email([email protected]) I will send you my picture
Říkají o něm
postní duchna v Osovce,rád diskutuje
Vláďa :o) Jeden ze tří ;o) ( zatím?)
spolupoutník, minulý a snad i budoucí:-)
Kolega autorizátor z diecézka a budoucí kněz který si z nějakého, pro mě naprosto nepochopitelného, důvodu myslí že bych měl skončit v semináři ;-
Raději, než abychom bojovali s leností, tak jí dáme jiné jméno - "prokrastinace"...
Díky za velice výstižný a aktuální článek!!
přemýšlel jsem
@ Thompslon: "prokrastinace" zřejmě pochází z latinského "pro-"=na a "cras"= zítra, tedy jde o odložení činnosti na později (z důvodu lenosti).
nemyslím, že se dá lenost zaměňovat za prokrastinaci, je to něco odlišného